رئیس سازمان اوقاف:
تاریخ : 1401/12/24 20:08
شناسه : 402342

به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - آتنا تکیه: حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مهدی خاموشی در همایش مبلغان و سرگروه‌های تبلیغی و مدیران بقاع متبرکه شاخص که به صورت ویدیو کنفرانسی، بیان کرد: آمارها نشانگر پیشرفت و توسعه هست چون امور فرهنگ عمومی و اسلامی توسط مدیران بقاع سراسر کشور در حال انجام است.


وی ادامه داد: سازمان اوقاف ظرفیت بالایی دارد که فعالیت اجتماعی بقاع در نسبت به امر خدمات رسانی به مناطق محروم بسیار حائز اهمیت است چون این امر در حقیقت کمک می‌کند تا بقاع ملجاء و پناه محرومان باشد.

حجه الاسلام خاموشی افزود: بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی و اجتماعی شود. با فعالیت اجتماعی دینی تلاش کنید تا هیئات شاخص را در بقاع دعوت و به کار گرفته شوند و این مکان‌های مقدس مملو از افرادی باشد که به استقبال مناسبت‌های دینی می‌روند.

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در حال حاضر تأثیر رسانه‌ها به خوبی مشخص شده اما در زمینه تبلیغات محیطی عملکرد قابل قبولی نداشتیم و این اقدام کاهش یافته است در صورتی که تبلیغات محیطی در وضعیت جامعه بسیار مؤثر است اما در کشور ما رها شده است.

وی اظهار کرد: انتظار می رود که کلیه بقاع متبرکه که دارای طرح و برنامه های خود را ارائه دهند تا سطح اعتبارات مورد قبول منطقه تعیین شود. لذا مدیران سعی بر آن داشته باشند تا با خدمت گوناگون به استقبال مسافران نوروزی بروند. 

حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: رسیدگی به رقبات و بهره‌وری بیشتر در دستور کار قرار دارد. احیاء رقبات پشتیبان امامزاده یکی از اقدامات مهم و اثرگذار است که باید مورد بارگذاری تجاری، اقتصادی و ... قرار بگیرد و یکی از نمودهای بارگذاری اقتصادی تولید انرژی خورشیدی به میزان ۵ هزار مگابایت در نزدیک به ۲۰۰ بقعه است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش اول مراسم نیز تاکید کرد که در دوره کرونا بیش از هزار میلیارد تومان اعانه جمع شد و فعالیت شما کامل زیر رصد مردم است و باید از ظرفیت ها در این راه استفاده کرد؛ دولت نباید حجیم شود .

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید