رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی:
تاریخ : 1402/03/30 13:34
شناسه : 403245

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: شهرستان اراک با وجود صنعتی بودن جایگاه خود را در بخش صنعت به بخش خدمات داده و بخش خدمات به طور نسبی بهتر از سایر بخش‌ها است.

به گزارش شاخه سبز، نوربخش عسکری در سومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی ، اظهار داشت: در صورتیکه بتوان این شهرستان را به سمت صنعت حرکت داد، باید ظرفیت‌های خالی صنایع آن از طریق استقرار صنایع با فناوری بالا که ارزش افزوده بیشتری دارد، جایگزین شود.

وی افزود: شهرستان‌های ساوه و زرندیه در بخش کشاورزی پیش‌رو است و لزوم بهره‌وری آب در این مناطق با توجه به بحرانی بودن مناطق، امری ضروری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان مرکزی در ارزش افزوده سال ۹۹ کشور، رتبه ۱۴ تا ۱۵ کشور را داشت.

عسکری افزود: در این سال، سهم استان مرکزی در بخش کشاورزی در کشور، ۲ و ۲ درصد، در معدن یک و هفت دهم درصد، صنعت سه و ۸۷ دهم درصد، ساختمان یک و ۳۱ دهم درصد و خدمات یک و ۸۴ دهم درصد است.

وی بیان کرد: بیشترین سهم ارزش افزوده شهرستان‌های استان با ۳۰ و ۴۳ صدم درصد در اراک، ۲۱ و هفت صدم درصد در ساوه و ۱۸ و ۶۴ صدم درصد در شازند است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مطالعات توسعه شهرستان‌ها باید با توجه به موضوع رشد مورد توجه قرار گیرد که این مهم در این سازمان در حال انجام است‌.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور که به استان مرکزی سفر کرده بود، در این نشست گفت:بیمه‌های اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هرچه در حوزه‌های اجتماعی کار شود، کارآمدی بیشتر و رضایتمندی بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: این صندوق زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رسالت این صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است اما طبق قانون می‌توان مشاغل فصلی، رانندگان و نظام مهندسی کشاورزی را بیمه کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور ادامه داد: در حوزه کشاورزی ۱۰ شغل زیرمجموعه وجود دارد که می‌توان بیمه کرد.

در سومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در راستای برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال و ارایه سیاست‌های تشویقی در رابطه با تولید برق از طریق انرژی‌های پاک بحث و تبادل نظر شد.

پاسخی بگذارید