با تلاش معاونت ارتباطات سیار مخابرات منطقه اصفهان صورت گرفت؛
تاریخ : 1402/03/31 12:29
شناسه : 403258

 

زیرساخت های شبکه همراه اول در روستاهای توابع شهرستان فریدونشهر توسعه یافت.

به گزارش شاخه سبز ، با تلاش و پیگیری معاونت ارتباطات سیار مخابرات منطقه اصفهان، تکنولوژی سایت کمران از روستاهای شهرستان فریدونشهر استان اصفهان توسعه یافت و بدین ترتیب نقاط کور کاهش و کیفیت سرویس اپراتور همراه اول در مناطق تحت پوشش ارتقاء پیدا کرد.

گفتنی است، روستای کمران شهرستان فریدونشهر در بخش موگویی و منطقه پشتکوه قرار دارد و از مناطق صعب العبور کوهستانی می باشد که دارای مناظر طبیعی بسیاری است.

 

BTS چیست؟

به طور ساده، ایستگاه پایه فرستنده/گیرنده (Base Transceiver Station) که مخفف BTS می‌نامیم؛ مجموعه‌ای از تجهیزات مخابراتی بی‌سیم و باسیم است که ارتباط میان کاربر موبایل و یک شبکه عمومی را فراهم و تسهیل می‌کند.

این ارتباط بی‌سیم می‌تواند از انواع نسل‌های ۲، ۳ و ۴ موبایل، وای‌فای، وایمکس و دیگر فناوری‌های ارتباطات بی‌سیم شهری باشد ولی عموما اصطلاح ایستگاه‌های BTS برای شبکه‌های موبایل GSM استفاده می‌شوند.

ایستگاه‌های BTS مهم‌ترین اجزای شبکه‌های موبایل GSM هستند. آنتن‌های نصب شده روی این دکل‌ها از طریق امواج رادیویی مایکروویو با شبکه در ارتباط هستند و سعی می‌کنند یک منطقه مانند شهر را زیر پوشش کامل یک شبکه موبایل ببرند.

بنابراین؛ وقتی ما در حال مکالمه با گوشی موبایل هستیم؛ پیامک می‌زنیم و از اینترنت موبایل استفاده می‌کنیم؛ از طریق یک ایستگاه BTS به شبکه موبایل سراسری متصل شدیم.

هر چقدر تعداد آنتن‌ها و ایستگاه‌های BTS در یک منطقه بیشتر باشد؛ پوشش‌دهی شبکه موبایل بهتر و سریع‌تر خواهد بود. به همین دلیل، اپراتورهای موبایل دایما در حال گسترش و نصب ایستگاه‌های جدید هستند.

پاسخی بگذارید