صبح شنبه رخ داد
تاریخ : 1402/04/17 12:00
شناسه : 403424

صبح امروز حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان صورت گرفت که تاکنون شهادت یک مأمور فراجا تایید شده است.

از ساعت ۷و ۱۵ دقیقه صبح امروز شنبه، بعد از وقوع دو انفجار، درگیری‌های مسلحانه را در اطراف کلانتری ۱۶ زاهدان شاهد بودیم که با افزایش نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی در منطقه و محاصره محدوده درگیری و انسداد مسیرهای منتهی به این منطقه، حوالی ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه صدای تیراندازی در محدوده مورد نظر قطع شده و آرامش به شهر بازگشته است.

در حال حاضر برخی خیابان‌های منطقه در محدوده کلانتری ۱۶ از جمله آزادگان، مدنی، محدوده خیابان رازی، خیابان مهر و توحید همچنان توسط نیروهای انتظامی و امنیتی مسدود شده و به کسی اجازه تردد داده نمی‌شود، منطقه تحت محاصره نیروهای انتظامی قرار دارد.

در ابتدای وقوع حادثه صدای دو انفجار و پس از آن صدای رگبار و تیراندازی در این محدوده شنیده شد.

شایان ذکر است؛ کلانتری ۱۶ زاهدان روز جمعه هشتم مهر ۱۴۰۱ نیز در جریان حوادث سال گذشته مورد حمله قرار گرفته بود.

برخی اطلاعات غیررسمی که توسط پلیس تایید نشده است حکایت از شهادت دو مامور فراجا دارد. همچنین گفته می‌شود که دو تروریست در جریان این حمله مسلحانه به هلاکت رسیده اند.

یک منبع آگاه هم اطلاعاتی درباره این حمله تروریستی ارائه داد و تاکید کرد: در کل فرآیند حمله تروریستی امروز به هیچ وجه پاسگاه به تصرف مهاجمان درنیامده و از سوی دیگر اصلاً حمله انتحاری در کار نبوده و فقط مهاجمین یک نارنجک منفجر کردند.

وی توضیح داد: طی حمله تروریستی فقط یک سرباز وظیفه به شهادت رسیده است، مهاجمین ۴ نفر بودند که ۳ نفر از مهاجمین به هلاکت رسیدند و تلاش برای زنده دستگیر کردن نفر چهارم در جریان است.

هیچ منبع مسئولی هنوز این جزئیات و آمارها را تایید نکرده و تلاش خبرنگار مهر برای گرفتن اطلاعات تکمیلی ادامه دارد.

سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان پیش از این گفته بود: کسانی که قصد دارند امنیت و آرامش مردم را با اقدامات خود خدشه‌دار کنند باید بدانند که این استان محل امنی برای آنان نیست و حافظان امنیت مقتدرانه با آنها برخورد خواهند کرد.

یک منبع آگاه امنیتی هم تاکید کرده است که «اوضاع امنیتی در زاهدان تحت کنترل است.»

پاسخی بگذارید