تاریخ : 1402/05/1 11:45
شناسه : 403623

سرمربی تیم والیبال جوانان با بیان اینکه موفقیت تیم بی‌سابقه بود، گفت: امیدوارم بازیکنان این تیم حفظ شود و مسئولان سرمایه‌سوزی نکنند، آن‌ها نسل طلایی والیبال ایران هستند.

غلامرضا مؤمنی مقدم در مورد قهرمانی تیم والیبال جوانان ایران در مسابقات زیر ۲۱ سال جهان گفت: از زمانی که تیم را تحویل گرفتم تا زمان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا، ۲۵۵ جلسه تمرین و ۲۲ بازی تدارکاتی داشتیم که با پیروزی در تمامی مسابقات در رقابت‌های قهرمانی آسیا توانستیم عنوان قهرمانی بدون باخت را به دست بیاوریم. امسال برای مسابقات قهرمانی جهان از ۹ فروردین تمرینات را شروع کردیم و تنها دو بازی تدارکاتی داشتیم، هدف قهرمانی در این مسابقات بود، بنابراین با همه توان تمرینات سخت و فشرده را دنبال کردیم. در مسابقات قهرمانی جهان رقبای سرسختی داشتیم و کار راحت نبود.

 

در جهانی حریفان سرسختی داشتیم

سرمربی تیم جوانان عنوان کرد: در تمرینات سخت و فشرده تیم ملی، شعارمان این بود که در تمرینات گریه کنیم و در مسابقات بخندیم. با این هدف کار را جلو بردیم. کادرفنی و بازیکنان زحمت بسیار زیادی کشیدند و پس از ۱۲۰ روز تمرین وارد مسابقات شدیم، حریفان سرسختی در قهرمانی جهان داشتیم اما همگی همدل شده بودیم تا بتوانیم از پس حریفان بربیایم. با توجه به اینکه پوریا خانزاده را در اختیار نداشتیم کار کمی سخت بود، اما با همکاری عطایی و فدراسیون والیبال این بازیکن به تیم ملحق شد و خوشبختانه توانستیم با کمک او در مرحله دوم رقابت‌ها پیروز میدان شویم.

 

نقطه قوت تیم جوانان سرویس‌های خوب بود

مؤمنی مقدم گفت: با پیروزی در مرحله دوم در جمع چهار تیم قرار گرفتیم، در این مرحله مقابل آرژانتین به میدان رفتیم، تیمی که سخت امتیاز می‌دهد و به لحاظ تکنیکی جز تیم‌های مطرح دنیاست، با این حال یک ست را واگذار کردیم اما در سه ست توانستیم این تیم را شکست بدهیم و به فینال راه پیدا کنیم. در مرحله فینال هم خدا را شکر بازی‌های قابل قبولی ارائه دادیم. فکر می‌کنم نقطه قوت ما سرویس‌های بازیکنان بود که توانستیم تیم‌های مطرح دنیا را با سرویس‌ها مغلوب کنیم. بازی با ایتالیا برای ما سخت بود، ولاسکو مدیر فنی این تیم بود و شناخت خوبی از والیبال ایران داشت، از آن طرف ایتالیا هم تیم تاکتیکی بود و با وجود اینکه ست اول را پیروز شدیم، اما در ست دوم و سوم نتیجه را واگذار کردیم. با تغییر سیستم و جابه‌جایی توانستیم دو ست بعدی را پیروز میدان شویم و قهرمانی جهان را از آن خود کنیم.

 

نسل طلایی دیگری در راه است

سرمربی تیم والیبال جوانان تأکید کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی تیم جوانان بدون باخت قهرمان شد و این یک رکورد منحصر به فرد در یک سال اخیر بود که بی‌سابقه هم بود. تیم جوانان به لحاظ عملکرد و نتیجه خیلی خوب کار کرد و این موضوع قابل تحسین است. همه مربیان در مسابقات جهانی تیم ایران را تحسین می‌کردند، ما در حد تیم بزرگسالان بازی کردیم و به اعتقاد من نسل طلایی دیگری در راه است که به مراتب قابلیت‌های بسیار زیادی دارد.

 

امیدوارم سرمایه‌سوزی نشود و بازیکنان حفظ شوند

مؤمنی مقدم در پاسخ به این سوال که چطور باید این نسل را حفظ کرد، گفت: این سوال را باید فدراسیون والیبال پاسخ دهد. این بازیکنان به برنامه‌ریزی و حمایت نیاز دارند، آن‌ها دیگر در ترکیب تیم جوانان نیستند و باید به رده بزرگسالان اضافه شوند. حضور در اردوی بزرگسالان کیفیت کار آن‌ها را بالا می‌برد و باعث می‌شود باتجربه شوند. آن‌ها نسل طلایی دیگری در والیبال ایران هستند و امیدوارم فدراسیون با برنامه‌ریزی درست این بازیکنان را حفظ کنند. این بازیکنان نسل آینده والیبال هستند و امیدوارم به باد فراموشی سپرده نشوند. در سالن مسابقات همه تیم ایران را تشویق می‌کردند، کار بزرگی بازیکنان ما انجام دادند. امیدوارم سرمایه‌سوزی نشود و بازیکنان و اعضای کادرفنی این تیم مورد حمایت قرار بگیرند. در رده جوانان تاکنون این موفقیت‌ها به دست نیامده بود و این اولین بار است که تیم جوانان هم در آسیا و هم جهانی بدون باخت قهرمان می‌شود.

پاسخی بگذارید