دبیر ستاد اجرایی خادم الحسین خبر داد: ‏
گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1402/05/15 17:32
شناسه : 403646

شاخه سبز - دبیر ستاد خادم الحسین گفت: برای اربعین امسال از ‏سراسر کشور 1300خادم مرد پذیرش شده است.  

به گزارش شاخه  سبز روز شنبه سید احسان سرکشیکیان در جمع ‏خبرنگاران افزود: افتخار داریم که برای هشتمین سال متوالی در یک ‏حرکت کاملا مردمی از این طریق می توانیم در خدمت زائران اربعین ‏باشیم. 

وی هدف از تشکیل این ستاد مردمی را کمک به زائران غیر عربی در ‏عراق دانست و تصریح کرد : یکی از شاخص های مهم در پذیرش ‏خادمین ستاد توانمندی و تسلط به زبان است و شاخص دیگر توانایی ‏جسمی است چرا که کار آسانی نیست 8ساعت باید در خدمت زایران ‏باشند به همین علت باید از سلامت جسمی برخوردارند باشند. 

دبیراجرایی ستاد خادم الحسین گفت: با توجه به گرمای بی سابقه امسال ‏برای خادمین اسکان در نظر گرفته شده است اما انتظار داریم وزارت ‏راه و ترابری برای حمل و نقل خادمین اربعین به ما کمک کنند تا با ‏سهولت بتوانیم خادمین را منتقل کنیم. 

سرکشیکیان تصریح کرد: ستاد خادم الحسین در روز نیمه شعبان در ‏طریق المهدی  با همکاری هیئت ثارالله یک موکب فرهنگی  با رویکرد ‏کودک و نوجوان برپاکرد و همچنین از جمله خدمات بهداشتی را که ‏ارایه داد در حوزه بهداشت دهان و دندان بود که در نیمه شعبان به ‏شرکت کنندگان در خدمات ارائه داد. 

‏ دبیراجرایی ستاد خادم الحسین گفت: این ستاد در زمان کرونا هم فعال ‏بود و دریک سال به صورت مستمر در حوزه بهداشتی به مردم خدمت ‏رسانی می کرد. 

  ‏دبیر اجرایی سخاءالحسین (علیه‌السلام) با بیان اینکه خادمین ‏سخاءالحسین در بخش‌های داخلی حرم، کفشداری‌ها، امانات، مفقودین ‏و مضیف حرم مطهر تا روز اربعین فعالیت می‌کنند، اظهارداشت: در ‏برنامه امسال با فراخوانی که از سراسر کشور صورت گرفت،  3هزار ‏نفر خادم مسلط به زبا‌ن‌های روز دنیا (عربی، انگلیسی، روسی، ‏فرانسه، چینی، ترکی استانبولی )  ثبت نام کرده اند اما 1300نفر ‏پذیرش شده اند که در برنامه گردهمایی 15مرداد در قم برنامه توجیهی ‏برای آنها برگزار خواهد شد. 

سرکشیکیان با اشاره به انبوه جمعیت در اربعین امسال، حجم فعالیت ‏خدام را چندین برابر از سال‌های گذشته برشمرد و خاطرنشان کرد: ‏خادمین سخاءالحسین، با همه توان در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این ‏رویداد عظیم و ارزشمند در خدمت زوار سیدالشهداء علیه‌السلام ‏خواهند بود. ‏

‏ ‏

‏ وی بیان کرد: روز 15مرداد ماه  امسال همایشی با حضور مسئولان ‏کشوری و خادمان اربعین حسینی در مدرسه امام موسی کاظم برگزار ‏می شود که در نوبت صبح با رویکرد توجیهی آموزشی است برای ‏خادمان است  و عصربه اتفاق مسئولان از جمله آیت الله عرافی برگزار ‏خواهدشد. 

وی در ادامه با تشکر از حمایت مسئولان کشوری و استانی ستاد خادم ‏الحسین  از جمله رهبری، آیت الله صدیقی، آیت الله اعرافی، شهردار، ‏استاندار، فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب قم و آیت الله شهرستانی ‏افزود: امیداواریم با حمایت بیشتر مسئولان کشوری و استانی بتوانیم از ‏ظرفیت ارزشمندی که برای جوانان ما فراهم شده است که در خیمه ابا ‏عبدالله الحسین باشند به بهترین نحوه ممکن استفاده کنیم. 

وی گفت: کمیته بانوان درستاد سخاالحسین تشکیل شده است اما برای ‏حضور بانوان زیرساخت ها فراهم نیست که امیدواریم در سال آینده ‏بتوانیم از ظرفیت بانوان داوطلب خدمت به زائران اربعین  بانو استفاده ‏کنیم. ‏

سرکشیکیان در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی قم، مدیرکل مسکن ‏وشهرسازی، اعضای شورای شهر، مسئول ستاد باز سازی عتبات ‏عالیات به خاطر حمایت از این ستاد قدردانی کرد.‏

پاسخی بگذارید