مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد خبر داد:
تاریخ : 1402/05/16 12:51
شناسه : 403662

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد از برگزاری ۱۰۰ کارگاه آموزشی در راستای پیشگیری از معضلات اجتماعی در نجف‌آباد در سه ماهه نخست امسال خبرداد.

به گزارش شاخه سبز، علیرضا خاکسار با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقاء فرهنگ شهروندی زیربنای اصلی توسعه شهری است، گفت:رسالت اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان ارتقاء فرهنگ شهروندی، توجه به سلامت اجتماعی، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان و استحکام خانواده است.

وی ادامه داد: در جلسه با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان به مسائل و مشکلات شهر در زمینه پیشگیری از معضلات اجتماعی در حوزه‌های مختلف مانند شهروندی و خانواده و دغدغه‌های مشترک دو دستگاه پرداخته شد.

این مقام مسئول گفت: در حوزه فرهنگ‌سازی مقرر شد هر دو دستگاه برای پیشگیری از معضلات اجتماعی از قبیل کنترل خشم، پیشگیری از جرم، خانواده، فضای مجازی و فضای حقیقی همکاری کنند.

خاکسار تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از معضلات اجتماعی نیز برنامه‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی خانواده از رویکردهای اصلی سازمان کارگروه خانواده و مسائل شهروندی است و در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۰ نشست و کارگاه آموزشی در حوزه خانواده در تمامی مراکز فرهنگی و فرهنگسراهای پنج منطقه نجف آباد برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد تاکید کرد: در حوزه فرهنگ شهروندی طرح " مدرسه شهروندی " در سه فاز "صبحگاه شهروندی "، پویش تقدیر از معلمم " و اردوهای شهروندی تحت عنوان " شهریار محله " با همکاری آموزش و پرورش شهرستان با حضور حدود ۵۰ مدرسه و بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز با آموزش ۴ موضوع پسماند و زباله خارج از نوبت و تفکیک و بازیافت، ایمنی و ترافیک، فضای سبز برگزار شد.

خاکسار گفت: سازمان در زمینه خانواده و شهروندی و حوزه‌های مختلف طبق روال قبل با دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف همکاری می‌کند، چون فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیر بنای اصلی توسعه شهری است.

وی افزود: از رسالت‌های اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان ارتقاء فرهنگ شهروندی، توجه به سلامت اجتماعی، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان و استحکام خانواده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد نگاه مساعد و علاقه قابل احترام مسئولان ارشد شهرستان نجف‌آباد را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در مرکز شهرستان نجف آباد را عامل دلگرمی و مشوق فعالیت‌های این حوزه دانست و اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عنوان یک سازمان پویا و با توجه به اینکه کانون اصلی رویدادهای فرهنگی تفریحی شهر و شهرستان است نیازمند حمایت و هم‌فکری بیشتر فعالان این عرصه است.

پاسخی بگذارید