گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1402/05/23 11:26
شناسه : 403736

شاخه سبز -محمد جواد قاسم زاده رئیس و مسئول فنی بیمارستان  گلپایگانی گفت:  بیمارستان آیت الله گلپایگانی برای ارائه خدمات بهتر به خانواده طلاب به حمایت خیرین سلامت نیاز دارد.

وی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این بیمارستان در سال1340به علت اینکه رژیم طاغوت به طلاب در بیمارستان های عمومی خدمات نمی داد ایت الله گلپایگانی این بیمارستان را تاسیس کرد و همچنان در حال خدمات دهی است اما بخش های مختلف بیمارستان نیاز به نوسازی دارد اما در حد توان مالی بیمارستان نیست و از خیرین سلامت می خواهیم که از نظر اعتباری به ما کمک کنند.

 

پدیده زیر میزی در بیمارستان گلپایگانی وجود ندارد

  رئیس و مسئول فنی بیمارستان گفت: یکی از پدیده های تاسف انگیز بیمارستان های ما که برای بیماران آزار دهنده است زیر میزی است اما با تمهدیات صورت گرفته از سوی مدیریت این بیمارستان ما با پدیده زیر میزی مواجه نیستیم چون به گونه ای مدیریت شده است دکتر تشویقانه دریافت می کند و به سمت زیر میزی نمی رود.

قاسم زاده گفت: مجوز 242تخت را در بخش بستری داریم ولی هم اکنون 170تخت فعال در بیمارستان موجود است ودر زمینه سی سی یو و ای سی یو مجوز 12تخت داریم ولی اکنون در هر بخش هفت تحت فعال داریم و یک تخت نیز برای مادران بد حال اختصاص دادیم که خیلی ضروری است.

وی با اشاره به کلینیک های متعدد این بیمارستان تصریح کرد: کلینیک کوتاهی قد، کلینیک سردرد میگیرن، کلینیک روانشناسی کودک که از 4سال تا 18سال را در بر می گیرد و کلینیک زخم (آزون تراپی)و بیهوشی در این بیمارستان انجام می شود.

قاسم زاده افزود: یکی از پدیده هایی که برای کودک و مادر زیان بخش است تاریخ تولد های لاکچری بود که مراجعه زیادی داشتیم، اما بیمارستان برای حفظ سلامتی مادر و کودک برای همیشه از پذیرش این نوع تولدها ممانعت کردیم در عوض به سمت تولدهایی رفتیم که در اعیاد مبارک مانند عید غدیر و 13رجب انجام می شد و ما به خانواده هایی که نوازاد پسر داشتند و نام فرزندان خود را علی ، مرتضی ، امیر و حیدر می گذاشتند کارت هدیه می دادیم.

وی افزود: در ارتقا خدمات به سمت ایجاد مرکز ناباوری ویژه طلاب می رویم اما خیلی هزینه بر است چیزی حدود 150میلیارد برای خرید دستگاه ها نیاز داریم.

مسئول فنی بیمارستان  گلپایگانی بیان کرد: در زمینه توریسم درمانی با توجه به اینکه از ظرفیت های خوبی برای پذیرش گردشگران سلامت را برخوردار است اما متاسفانه این بخش را دلالان به دست گرفته اند با توجه به اینکه غالب مراجعه کنندگان ما عراقی هستند از ورود دلالان گلایه دارند و موجبات ناراحتی بیماران را فراهم کرده است که اگر علوم پزشکی به این بخش مدیریت و نظارت کند می تواند از میزان نارضایتی های توریسم سلامت  بکاهد.

قاسم زاده تصریح کرد: سال گذشته با انتقال چند متخصص سزارین از بیمارستان ولی عصر به این بیمارستان سال گذشته میزان تولد های سه زارین افزایش یافت به همین علت بیمارستان ما از درجه یک به درجه دو کاهش یافت ولی امسال با سیاست کاهش تولد سزارین در زمان های اول توانستیم 11درصد این نوع زایمان را کاهش دهیم.

وی با اشاره به توسعه بخش اورژانس گفت:  با تکمیل کادر اورژانس و افزایش تعداد متخصصان ترایاژ  سعی کردیم خدمات را افزایش دهیم تا بیماری ساعت طلایی درمان را از دست ندهد که توسعه این بخش رضایت مردم  را در پی داشت.

رئیس بیمارستان  گلپایگانی بیان کرد: در سال 99 در شرایط سخت کرونایی این بیمارستان پذیرفت که خدمات درمانی بیمارستان هایی که زیر بار کرونا رفته بودند را برعهده بگیرد و پذیرفتیم. بیمارستان 5میلیارد نیز هزینه کرد ولی این هزینه کرد به بیمارستان ما باز نگشته است و از مسئولان وزارت بهداشت و علوم پزشکی قم امیدواریم این هزینه کرد را برای ارائه خدمات بهتر به مراجعه کنندگان بازگرداند.

وی بیان کرد: در بیمارستان بخش مددکاری وجود دارد که در صورت مراجعه افراد بی بضاعت خدمات دریافت می کنند و واحد مددکاری آن را پرداخت می کند.

پاسخی بگذارید