تاریخ : 1402/05/23 11:01
شناسه : 403739

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بر اساس بررسی‌ انجام شده، بیشترِ خانه‌های خالی استان در اختیار دستگاه‌های اجرایی است که باید تکلیف آنها طبق ضوابط قانونی مشخص شود.

علیرضا قاری‌ قرآن  در جمع خبرنگاران در سالن اداره کل راه و شهرسازی بدون اشاره به تعداد خانه‌های خالی موجود در استان افزود: بیشترِ خانه‌های خالی این استان در مجموعه "شهید کشوری"، "ولی عصر" و "گُل نرگس" شهر اصفهان قرار دارد.

وی با بیان‌اینکه اقداماتی خوبی در ۲ سال گذشته در باره خانه‌های خالی انجام شده است، تصریح کرد: تعیین تکلیف وضعیت خانه‌های خالی به جد در دستور کار دولت قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه ۱۲۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان تأیید نهایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: سهم اصفهان در برنامه نهضت ملی مسکن ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد در سراسر استان بوده که به بخش‌های مختلف از جمله مسکن شهری و روستایی، خودمالکی، داخل بافت فرسوده و تاریخی تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی استان است، تصریح کرد: در مجموع ۴۴۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۸ هزار نفر حائز شرایط و ۱۲۰ هزار نفر تأیید نهایی شدند و برای تکمیل مدارک، افتتاح حساب، تأمین زمین و آغاز پروژه اقدام کردند.

قاری قرآن با بیان اینکه ۶۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن استان در شهرهای جدید همچون فولادشهر و مجلسی و ۸۳ هزار نفر در شهرهای دارای جمعیت بالای یکصد هزار نفر هستند، اضافه کرد: از جمع ۸۳ هزار متقاضی ۳۵ هزار نفر در شهرهای با جمعیت بالای یکصد هزار نفر شامل اصفهان، کاشان، نجف‌آباد و ۴۷ هزار نفر در ۹۰ شهر واجد جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر ساکن هستند که به همین روال نیز در بخش تأمین زمین و نوع آن اقدام می‌شود.

وی، اعتبار پروژه‌های راه‌سازی در حال احداث این اداره کل را ۷۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۲ هزار کیلومتر راه در حوزه‌های مختلف استان در دست مطالعه یا احداث است که با توجه به بودجه سالانه، تعریف، اجرا و تحویل و بهره برداری می شود.

قاری قرآن افزود: وضعیت جاده‌های استان بسیار بد شده که این مسأله یکی از نتایج ادغام و ترکیب اداره‌های راه و مسکن است.

وی بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی در حوزه راه وقت چندانی ندارد و مُتولی راه‌های استان اعم از راهداری، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها معلوم نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی صفهان گفت: امروز وضعیت راه‌ها نه تنها در این استان بلکه در کل کشور نیاز به یک مُتولی و نگاه جدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی مُتولی ساخت جاده‌های ۲ بانده است و ساخت بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها توسط شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها انجام می شود و نگهداری راه‌ها نیز بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

وی با بیان اینکه فرونشست زمین در شهر اصفهان و اطراف آن پدیده‌ای فنی و غیرقابل انکار است، اظهار داشت: فرونشست بدلیل برداشت آب و تخلیه منابع سُفره‌های زیرزمینی اصفهان رُخ داده است.

قاری قرآن افزود: شهرداری طرح مطالعات پهنه فرونشست اصفهان را توسط مشاور وزارت راه و شهرسازی دنبال کرد و مرکز تحقیقات این وزارتخانه طبق قرارداد مطالعات پهنه شهر اصفهان و دشت اصفهان- برخوار، شرق و جنوب شرق آن و پایین دست رودخانه را انجام داده و راهکارهای کنترل فرونشست مشخص شده است.

 

پاسخی بگذارید