گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1402/05/23 12:32
شناسه : 403747

 معاون توسعه مدیریت منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، در دیدار با عوامل روزنامه شاخه سبز از عرضه حضوری بلیط مهران در ایام اربعین خبر داد و گفت:

برای جلوگیری از بازار سیاه و دلالی، فروش بلیط  مهران به صورت اینترنتی و یا در دفاتر سطح شهر انجام نمی‌شود و مردم باید جهت تهیه بلیط فقط به پایانه عمومی کوثر مراجعه حضوری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار شاخه سبز، محمدرضا قدسی معاون توسعه مدیریت منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، در دیدار با عوامل روزنامه شاخه سبز که به مناسبت هفته خبرنگار انجام شد، به برنامه‌های این اداره کل برای ایام اربعین حسینی اشاره و عنوان کرد: اداره کل راهداری برای ایام اربعین سال جاری، اقداماتی را جهت سهولت در رفت و آمد زائرین اربعین انجام داده که از جمله آن استقرار تیم معاونت حمل و نقل در پایانه عمومی کوثر قم جهت ساماندهی و برنامه ریزی سفر زائرین محترم به مرزهای پنجگانه کشور از جمله مرز مهران است.

وی افزود: طرح اربعین از 27 مرداد ماه مصادف با روز اول صفر آغاز می‌شود و همشهریان  جهت عزیمت به مهران  و کربلای  معلی می‌توانند روزانه به پایانه کوثر مراجعه و از اتوبوس‌هایی که برای اعزام زائرین  تدارک دیده شده استفاده نمایند.

قدسی در ادامه خاطرنشان کرد: فروش بلیط  به صورت اینترنتی یا در دفاتر سطح شهر انجام نمی‌شود و بلیط  فقط مستقیما در پایانه عمومی عرضه می‌شود و مردم باید جهت تهیه بلیط به پایانه مراجعه حضوری داشته باشند و این دستورالعملی است که از سوی استانداری ابلاغ شده تا از بازار سیاه و دلالی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: 75 تا 80 درصد کل ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی استان که بالغ بر 120 دستگاه اتوبوس و 60 دستگاه مینی بوس می‌شود برای اعزام روزانه زائرین به مرزهای کشور در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، همچنین به راهکارهای ثبت شکایت از نحوه خدمات دهی نیز اشاره و بیان کرد: زائرین و مسافرین اگر شکایتی از نحوه خدمات دهی داشتند می‌توانند با شماره 141 تماس حاصل فرمایند  و شکایت خود را مطرح کنند علاوه بر این تیم‌های ما در ترمینال مستقر هستند و می‌توانند با مراجعه حضوری انتقاد خود را مطرح نمایند و یا با معاونت حمل و نقل به شماره 36644035 تماس داشته باشند و موارد را مطرح کنند.

وی در ادامه گفت: تیم‌های نظارتی ما در سطح استان مستقر هستند و از حرکت اتوبوس به صورت دربستی در این ایام جلوگیری می‌کنند و تمامی ناوگان اتوبوسی باید از پایانه عمومی قم به مرزها اعزام شوند تا بتوانیم جوابگوی زائرین به صورت انفرادی باشیم.

قدسی همچنین از استقرار تیم‌های نظارتی اداره کل راهداری در محورهای مواصلاتی خبر داد و اظهار داشت:  این تیم در سطح شهر رصد می‌کنند و  از سوار کردن مسافر در اقصی نقاط شهر جلوگیری می‌کنند چرا که اینکار ممنوعیت دارد و به جد با این وضعیت برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: تیم‌هایی نیز در محورهای مواصلاتی و پاسگاه‌های پلیس راه مستقر هستند و تمامی ناوگانی که بدون مجوز ما به جابجایی مسافر اقدام می‌کنند رصد و با آنان برخورد می‌شود.

معاون توسعه مدیریت منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، با اشاره به  نظارت بر مساجد و سرویس‌های بهداشتی  و مجتمع‌های خدمات دهی در محورهای مواصلاتی  بیان داشت: کمیته نظارت استانی و کمیته نظارت اداره کل به این مسائل نظارت دارند و چند هفته قبل مکاتباتی با این مجتمع‌ها صورت گرفته تا تعمیرات احتمالی را انجام دهند و کاملا برای خدمات دهی به زائرین مهیا شوند تا مشکلاتی برای زائرین  و مسافرین ایجاد نشود.

وی افزود: مجتمع سلفچگان ما نیز به عنوان موکب درنظر گرفته شده تا به زائرینی که قصد بازگشت از مهران دارند خدمات دهی کند.قدسی همچنین اعلام داشت: قرار است تیم دوازده نفره‌ای از اداره کل به مهران اعزام و در پایانه برکت مهران جهت ارائه خدمات به زائرینی که قصد بازگشت دارند مستقر ‌شوند.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار شاخه سبز  پیرامون قیمت نهایی بلیط قم به مهران در ایام اربعین گفت: نرخ‌ها هنوز نهایی نشده‌اند اما از آنجاییکه اتوبوسی‌های 44 نفره، 33 نفره و 25 نفره برای این سفر در نظر گرفته شده نرخ‌های تعیین شده برای هریک از این اتوبوس‌ها متفاوت است که به زودی این نرخ‌ها  و همچنین نرخ خودرو سواری و مینی بوس اعلام می‌شود.

قدسی در پایان پیش بینی کرد که حدود 200 هزار زائر در ایام اربعین امسال از پایانه‌های قم جهت رفت و برگشت به سفر عتبات عالیات استفاده نمایند.

 

 

 

 


پاسخی بگذارید