حجت‌الاسلام عارضی بیان کرد:
تاریخ : 1402/05/29 11:40
شناسه : 403804

به گزارش شاخه سبز، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان در دوره توان‌افزایی و آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس، استفاده از فرصت تدریس دفاع مقدس برای تبیین نظام ولایی در میان دانشجویان را خواستار شد.

حجت‌الاسلام حسن عارضی گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی که دشمن برای رخنه در باور مردم و ایجاد سستی در ایمان آنان از آن بهره می‌جوید، نشانه رفتن اصل ولایت فقیه و ایجاد شبهه در این خصوص است که یکی از راه‌های مقابله با آن، روشنگری و تبیین این مقوله در دانشگاه و در خلال درس آشنایی با دفاع مقدس است.

وی اشاره کرد: استفاده و تفسیر و تحلیل تعابیر مرسوم و مورد استفاده در این فرهنگ مثل جبهه حق و باطل، دفاع مقدس و تعابیری از این دست می‌تواند نقش مولفه قلوبهم در میان دانشجویان داشته باشد و در گرایش جوانان به سمت نظام مقدس جمهوری اسلامی به واسطه بیان صحیح و خوانش درست اهداف انقلاب اسلامی موثر باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با دست خالی اما با تکیه بر ایمان و توکل خلل‌ناپذیر، انواع مدیریت جهادی را به منصه ظهور رساندند و این می‌تواند یکی از ظرفیت‌های درس دفاع مقدس برای ایجاد امید و خوش‌بینی در میان دانشجویان قرار گیرد.

حجت‌اسلام عارضی با بیان اینکه امام راحل(ره) به جوانان آن روزها عزت و احساس کرامت دادند، خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات حال حاضر باید جوانان را دریابیم و زمینه را برای به فعلیت رسیدن توانمندی آنان فراهم سازیم و این مهم با اعطای عزت و کرامت به جوانان میسر است و دوران دفاع مقدس می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای عملکرد مدیران برای میدان دادن به جوانان باشد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای موفق طرح نشاط در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: دفاع نوین در مقابل تهاجمات نوین، روش‌های نوین را می‌طلبد و استفاده از روش‌های نوین آموزشی در تدریس دفاع مقدس بسیار مهم است. بنابراین برای دست‌یابی به موفقیت، از تدریس در محیط‌های خارج از کلاس و انتقال مفاهیم جنگ با استفاده از روش‌های عینی و عملی بهره ببرید همانگونه که در استان اصفهان و در خلال برگزاری طرح نشاط، حضور دانشجویان در محل گلستان شهدای اصفهان و بازدید از موزه جنگ این مجموعه و ارتباط ملموس‌تر با شهدا و آثار و میراث آنان، از جمله این اقدامات بود. 

پاسخی بگذارید