گروه: استان ها / یزد
تاریخ : 1402/05/30 12:03
شناسه : 403830

یزد- صادقی مقدم- مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت : بیش از 2000 انجمن مردم نهاد و موسسه خیریه در این استان به ثبت رسیده که در حوزه های مذهبی اجتماعی فرهنگی علمی و آموزشی ، توانمند سازی بانوان و حوزه سلامت و جوانان فعالیت می کنند.

دکتر مهدی اقبال به مناسبت هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی با اعلام این خبر اظهار داشت : انجمن های مردم نهاد و تشکل های اجتماعی با تائید و نظارت وزارت کشور و استانداری و همچنین در برخی موارد بسته به موضوع با تائید و نظارت وزارت ورزش و جوانان به ثبت می رسند و بصورت غیرانتفاعی در حوزه های مختلف به مردم خدمات اجتماعی ارائه داده و کمک کار دولت هستند.

وی با تاکید بر مسئولیت اجتماعی شرکتهای تجاری افزود : شرکتها نه تنها در مقابل سهامداران خود مسئول هستند و بایستی بیشترین سود را به آنها برسانند بلکه شرکتهای تجاری در مقابل جامعه ای که در آن فعالیت تجاری دارند و کسب منفعت و سود می کنند نیز مسئولیت دارند.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد تصریح کرد: انتظار تحقق تمام اهداف و مسئولیت های اجتماعی از دولت ها امکان پذیر نیست بنابراین شرکت های تجاری هستند که با توجه به قدرت مالی ، مدیریت و کارگران تحت نظارت خود می توانند بخشی از اهداف و مسئولیت های اجتماعی را به خوبی محقق کنند.

اقبال همچنین با اشاره به شعار امسال با عنوان "مهار تورم و رشد تولید " که از طرف مقام معظم رهبری نامگذاری شده است ، اظهار داشت : شرکتهای تجاری با پذیرفتن مسئولیت اجتماعی خود می توانند دولت را در جذب سرمایه گذاری خارجی و بهبود محیط کسب و کار و مهار تورم و رشد تولید که مرتبط با حوزه سیاستگذار عمومی است کمک کنند.

پاسخی بگذارید