تاریخ : 1402/05/30 12:37
شناسه : 403831

همدان: سید علی اکبر حوائجی خبرنگار شاخه سبز-  مهرداد اهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از تعیین نرخ مصوب بلیت اتوبوس برای طرح اربعین حسینی خبر داد و گفت: طرح جابه‌جایی زائرین از ۲۷ مرداد ماه سال جاری شروع و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نرخ مصوب بلیت اتوبوس برای جابه‌جایی زائرین اربعین با توجه به یک سر خالی بودن اتوبوس ها تعیین و ابلاغ شده است که در استان همدان بر اساس ظرفیت اتوبوس ها بصورت سه نرخی می‌باشد.

اهکی تصریح کرد نرخ اتوبوس از مبدأ همدان به مقصد مهران برای اتوبوس های ۲۵ نفره ۴۲۰ هزار تومان، برای اتوبوس های ۳۲ نفره ۳۵۰ هزار تومان و برای اتوبوس های ۴۲ نفره ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی اظهارداشت: ۴۷ شرکت حمل و نقل مسافری با ظرفیت تعیین شده در قالب ۱۹۲ دستگاه اتوبوس، ۷۱۶ دستگاه مینی‌بوس و ۷۱۸ دستگاه سواری کرایه برای اعزام زائران از ۲۷ مرداد ماه فعالیت خود را شروع و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه خواهند داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تأکید کرد: شرکت‌های مسافربری موظف به فروش اینترنتی و حضوری بلیت در طول اجرای این طرح بوده و نرخ‌های اعلام شده فقط مربوط به ایام اربعین می‌باشد.

وی افزود: کارشناسان حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با حضور در پای میز خدمت در پایانه‌های مسافربری استان و در مرز مهران همراه زائران اربعین خواهند بود تا نسبت به هدایت، راهنمایی و تسهیل امور زائرین خدمات لازم را ارائه دهند.

اهکی بیان کرد: در صورت مشاهده تخلف و هرگونه نارضایتی، هم استانی‌ها می‌توانند موضوع را به نمایندگان مستقر در پایانه‌ها اطلاع داده یا از طریق شماره تلفن ۱۴۱و درگاه ۱۴۱ و نرم افزار ۱۴۱مشکل مربوطه را به کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل گزارش دهند.

وی خاطرنشان کرد: گشت‌های اربعین نیز بصورت ۲۴ ساعته و در قالب گشت های دروازه ای با حضور در محورهای مواصلاتی، تلاش می‌کنند تا زائران به سلامت از محورهای مواصلاتی استان مرکزی تردد نمایند.

پاسخی بگذارید