رئیس پلیس فتا استان اصفهان هشدار داد؛
تاریخ : 1402/06/6 13:35
شناسه : 403916

رئیس پلیس فتا استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، مراقب سودجویانی که به بهانه ثبت نام کتاب های درسی قصد سرقت اطلاعات کارت های بانکی آنان را دارند باشند.

به گزارش شاخه سبز، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه خود هستند و این بار با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و ثبت نام کتاب های درسی، دست به اقدامات مجرمانه به خصوص در فضای مجازی زده اند.

وی افزود: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و با هدایت آنان به صفحات جعلی و فیشینگ اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت کرده و از آنان کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در سنوات گذشته نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند آموزش های غیر حضوری، کلاسهای تابستانه، تخفیف های ویژه دانش‌آموزی و.... مبالغ هنگفتی را از کاربران کلاهبرداری کرده اند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: برای انجام خریدهای اینترنتی به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کنند و جهت ثبت نام کتب درسی صرفاً از طریق سامانه های رسمی و تایید شده توسط وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.

پاسخی بگذارید