طی آئینی و با حضور جمعی از مسئولان؛
تاریخ : 1402/06/6 13:52
شناسه : 403919

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: مشعل گاز در روستاهای شهرک کاور توه طاق، هاویان و ۶ صنایع شامل خدماتی، دامداری، پرورش ماهی و زراعت گندم و جو طی آئینی و حضور جمعی از مدیران استانی و فرماندار دهلران روشن شد.

به گزارش شاخه سبز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ محمود کشاورز در این آئین با اشاره به اینکه با گازرسانی به این روستاها، دهلران به شهرستان های سبز استان می پیوندد، افزود: هم اکنون تمامی شهرها و مناطق روستایی که دارای قابلیت گازرسانی بوده از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این ۲ روستا ۳۰ هزار متر شبکه اجرا شده است، اظهار داشت: برای گازرسانی به دو روستای کاور توه طاق و هاویان بیش از ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.

کشاورز با بیان اینکه با گازرسانی به این روستاها بیش از ۱۳۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند، تصریح کرد: برای گازرسانی به این روستاها و واحدهای صنعتی، ۳۰ هزارو ۷۷۰ متر شبکه توزیع گاز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه توپوگرافی خشن این مناطق دلیل زمانبر بودن گازرسانی به این مناطق بوده‌است، گفت: خدمات‌رسانی و رساندن سوخت پاک در مناطق روستایی این استان بالاتر از میانگین کشوری است.

کشاورز با بیان اینکه برای گازرسانی به این تعداد صنایع در دهلران ۵ میلیارد و ۴۸۱ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال هزینه شده است، اظهار داشت: در راستای تحقق نامگذاری سال گذشته و امسال، این شرکت در طول دو سال گذشته تاکنون به صنایع در اقصی نقاط استان توجه ویژه ای داشته است.

وی از تلاش نماینده حوزه جنوبی استان برای افزایش سرانه گازرسانی و مکاتبه با وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز قدردانی کرد و اظهار داشت: با تلاش دکتر علیزاده نماینده حوزه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی سرانه تخصیصی برای هر خانوار افزایش پیدا کرد و همین دلیل باعث شد تعدادی از  روستاهای این شهرستان مشمول این طرح شوند.

همچنین در این مراسم فرماندار ویژه دهلران از تلاش های شرکت گاز در گازرسانی به مناطق شهری و روستایی این شهرستان قدردانی کرد و گفت: ضریب گاز رسانی در مناطق شهری و روستایی دهلران به ۱۰۰ درصد رسیده است.

لطیف صادقی افزود:در این دولت شاهد نهضت گازرسانی به روستاها بودیم و در زمینه رفع مشکلات آب شرب روستاها نیز کار جهادی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شرکت گاز استان به مناطق کمتر توسعه یافته استان توجه ویژه ای دارد، اظهار داشت: هم اکنون شهرستان دهلران به مناطق سبز استان از لحاظ توسعه گازرسانی پیوسته است.

پاسخی بگذارید