رئیسی در مراسم افتتاح ۴ ایستگاه متروی تهران:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1402/07/18 12:02
شناسه : 404281

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اراده جوانان فلسطینی حماسه بزرگی خلق کرد، گفت: رشادت، شجاعت، ایستادگی، مقاومت، ابتکار عمل و خلاقیت مجاهدین فلسطینی را تبریک می‌گویم.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم افتتاح ۴ ایستگاه مترو در خطوط ۶ و ۷ و نیز شروع عملیات حفاری مکانیزه تونل خط ۱۰ مترو تهران گفت: ایستادگی و مقاومت فلسطین در عملیات غرورآفرین اخیر مثال زدنی است.

وی ادامه داد: رشادت، شجاعت، ایستادگی، مقاومت، ابتکار عمل و خلاقیت مجاهدین فلسطینی را تبریک می‌گویم.

رییس جمهور گفت: در ماجرای فلسطین کسی باور نمی‌کرد که مقاومت بتواند این گونه صهیونیست‌ها را غافلگیر کند و قطعاً امداد الهی شامل حال فلسطینی‌ها می‌شود تا به پیروزی نائل شوند.

وی با اشاره به موضوع مترو و گسترش آن در تهران اظهارداشت: دو موضوع کاهش ترافیک و رفع آلایندگی مشکلاتی است که نگاه قابل تقدیری در شهرداری برای رفع آنها صورت می‌گیرد که قابل تشکر است.

رئیسی بیان کرد: شاهد هستیم که جوانان عزیز، مهندسین و شرکت‌های پیمانکاری شبانه روز برای رفع مشکلات تهران تلاش می‌کنند و گام‌هایی بزرگی برای ایجاد خطوط ریلی برداشته شده و این فرایند ادامه دارد.

رییس جمهور تاکید کرد: تلاش عزیزان برای ایجاد مترو و نیز احداث ایستگاه و تامین واگن بسیار مهم است و موجب افزایش بهره‌وری در شهر تهران می‌شود لذا باید زمان سفرهای بین شهری کاهش می‌یابد.

با اشاره به موضوع تأمین اتوبوس شهری اذعان کرد: موضوع اتوبوس و تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز در شهر تهران مسئله مهم است و امیدواریم تا پایان سال و نیز در سال آینده این نیازها مرتفع شود و تعداد اتوبوس‌ها افزایش یابد.

رئیس قوه اجرایی کشور تصریح کرد: نسبت به برقی کردن تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و موتور سیکلت‌ها باید اقدامات لازم انجام شود و انشاالله تا پایان سال جاری تعدادی از این تاکسی‌ها برقی می‌شوند و در ادامه برای سال‌های آینده اقدامات جدی‌تری در این رابطه صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: همت شهرداری برای رفع ترافیک و آلایندگی در شهر تهران بسیار خوب است و هدفگذاری‌های خوبی در این خصوص صورت گرفته است، لذا جا دارد از همه دست‌اندرکاران و مهندسین و فعالین در شهرداری تشکر کنم.

وی با تأکید بر محور بودن مردم در کارها اظهار داشت: همه کارها و فعالیت‌ها برای مردم و رفاه آنان و با محوریت خود آنها صورت می‌گیرد.

رئیسی گفت: صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان در شهر تهران موضوع بسیار مهمی است. متأسفانه برای رفت و برگشت از یک سو به سوی دیگر تهران گاهی به اندازه نصف روز وقت یک فرد گرفته می‌شود و این هدر رفتن زمان اصلاً مناسب نیست لذا لازم است کاری کنیم مردم بهتر به کارهای خود برسند.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید مدیریت زمان در تهران صورت بگیرد و برای صرفه‌جویی در وقت و زمان است مترو و حمل شهری توسعه بیشتری یابد.

وی تأکید کرد: سفر با مترو در کاهش زمان و هزینه و هم در بی‌خطر بودن آن بسیار اهمیت دارد و باید تلاش‌هایمان برای کاهش هزینه، زمان و خطرات افزایش یابد.

پاسخی بگذارید