امیر عبداللهیان در بیروت:
تاریخ : 1402/07/22 12:44
شناسه : 404310

وزیر امور خارجه با بیان اینکه اعلام «ساعت صفر» برای هر گونه اقدام در صورت تداوم جنایات در اختیار مقاومت است، تاکید کرد: این مقاومت است که برای آتش بس احتمالی شروط تعیین می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در نشست خبری در لبنان گفت: اسناد جنایات رژیم غاصب در دبیرخانه سازمان همکاری‌های اسلامی برای طرح در محاکم بین المللی جمع آوری می‌شود.

وی افزود: به دلیل برخوردهای غیرعادلانه شکایت‌های مطرح شده توسط مراکز حقوقی فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی با مشکل مواجه شده است.

امیرعبداللهیان گفت: در دیدار با گوترش تاکید کردم پیگیری حقوقی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی از وظایف اصلی جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل متحد است.

وی با بیان اینکه اعلام «ساعت صفر» برای هر گونه اقدام در صورت تداوم جنایات در اختیار مقاومت است، تاکید کرد: این مقاومت است که برای آتش بس احتمالی شروط تعیین می‌کند.

وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید براینکه امروز رهبران مقاومت از انسجام عالی برخوردارند، تصریح کرد: همه سناریوها را طراحی کردند و دست همه روی ماشه شلیک است.

وی تاکید کرد: در صورت تعلل جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و کنشگرانی که حامی جنگی افروزی رژیم اسرائیل هستند پاسخ در زمان مناسب و مورد نظر مقاومت انجام خواهد شد.

امیر عبداللهیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع ایران درباره گسترش دامنه جنگ و ورود ناوهای آمریکایی به منطقه چیست، گفت: مقاومت به تنهایی قادر است هر اقدامی را انجام دهد و از توانمندی‌های بالا و لازم برخوردار است. جمهوری اسلامی ایران فعالانه از مقاومت مردم فلسطین در مقابل اشغالگری و جنایات جنگی در سطح سیاسی و بین المللی و رسانه‌ای حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه تماس‌های ایران و آمریکا از طریق عمان برای آرام کردن اوضاع به چه شکل است، افزود: امروز مقاومت در منطقه در شرایطی قرار دارد که همه نیازهای دفاعی و فناورانه را راسا خود تهیه و تولید می‌کند. ما به همه اقدامات دیپلماتیک لازم برای توقف جنایات و رفع محاصره غزه از مسیر رایزنی‌های فشرده سیاسی و نشست‌های ضروری و لازم دیپلماتیک در سطح وزرای خارجه و یا سران کشورهای منطقه را ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه گفت: امروز صهیونیست‌ها در بدترین وضعیت قرار دارند و عملیات پیروزمندانه و بی نظیر طوفان الاقصی بار دیگر این را به اثبات رسانده است.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: حضور تمام قد آمریکا در کنار تل آویو دلیل دیگری بر این است که رژیم جعلی اسرائیل در بدترین وضعیت و در فروپاشی کامل امنیتی و نظامی قرار دارد و عملیات طوفان الاقصی شاهدی بر این اتفاق است.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا عملیات طوفان الاقصی می‌تواند جلوی توافقات عادی سازی را بگیرد گفت: با شرایط جدید منطقه آنچه رسانه‌ها از آن با عنوان عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی صحبت می‌کنند به طور کامل از روی میز کنار رفته است.

وی افزود: یکی از مقامات عالی رتبه یک کشور اروپایی به من گفت عملیات طوفان الاقصی نشان داد موضوع فلسطین زنده است و کسی نمی‌تواند مساله فلسطین را در خاورمیانه خاموش کند.

پاسخی بگذارید