سرلشکر باقری:
تاریخ : 1402/08/8 11:09
شناسه : 404510

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طوفان الاقصی نتیجه انباشت ظلم و ستم صهیونیست‌ها طی سال‌های متمادی بود.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش ملی پدافند که صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با گرامی داشت روز پدافند و روز بسیج دانش آموزی، طی سخنانی اظهار داشت: این مراسم همزمان با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌شود. این حوادث نشان داد که مساله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است.

وی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی نتیجه انباشت ظلم و ستم صهیونیست‌ها طی سال‌های متمادی بود و مقاومت فلسطین توانست با اتکا به توان خود توانست تصاویر دروغین از شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را در هم بشکند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ملت فلسطین تصمیم گرفت که به جای مرگ تدریجی و از بین رفتن عزیزانش قیام کند، بایستد و حق خود را بگیرد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: نسبت دادن این عملیات به خارج از فلسطین صرفاً سرپوش گذاشتن بر این شکست بزرگ است که رزمندگان فلسطینی با عملیاتی کم‌نظیر، قاطع و با طراحی داخلی خودشان و با سلاح‌های اکثراً داخلی آن را به دست آورند.

وی ادامه داد: این عملیات نشان داد حکومت و کشوری پوشالی امکان سرپا نگه داشتن خود را هم ندارد چه برسد به اینکه نقطه اتکای دیگر کشورها باشد.

وی گفت: حوادث گوناگون در جهان نشان می‌دهد که ملت‌ها برای بقا، سربلندی و پیشرفت خود نیازمند قوی شدن هستند و این امر برای کشور ما فوق‌العاده حائز اهمیت است.

سردار باقری با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل عنوان کرد: هنگامی که پدافند غیرعامل اِعمال شده باشد، هزینه‌های دشمن فوق‌العاده افزایش می‌یابد؛ همچنین پدافند غیرعامل باعث کاهش آسیب‌پذیری و حفظ سرمایه‌های ملی می‌شود.

سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه آینده فلسطین کاملاً روشن است، افزود: از دلایل پایداری، مقاومت و پیروزی رزمندگان فلسطینی توجه به «پدافند غیرعامل» است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: گزارش شده است که نیروهای مقاومت فلسطین بیش از ۴۰۰ کیلومتر تونل در غزه احداث کرده‌اند؛ تونل‌هایی که بعضاً موتورسیکلت و خودرو در آن‌ها رفت و آمد می‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: عملیات بمباران هوایی صهیونیست‌ها در برابر عملیات رزمندگان فلسطینی که نشانگر عمق درک و دریافت آنان از استراتژی نظامی است، بدون ارزش نظامی است و حتی اگر یک سال این بمباران را ادامه دهند بازهم شکست خورده این جنگ هستند.

سرلشکر باقری تاکید کرد: زدن بیمارستان و آمبولانس و بمباران هوایی مردم بی‌پناه و زنان و کودکان نشانه پیروزی نیست.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص احتمال عملیات زمینی در غزه گفت: مردم فلسطین و رزمندگان فلسطینی کاملاً مهیای پاسخگویی به حمله زمینی صهیونیست‌ها هستند و قطعاً در این نبرد نیز ارتش رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: به محض آنکه اینترنت در غزه وصل می‌شود شاهد هستیم چه تصاویری از سوختن تانک‌های صهیونیست‌ها منتشر می‌شود. حال آنچه صهیونیست‌ها در برابر تداوم این شکست نشان می‌دهند ادامه این نسل‌کشی جنایت‌بار است که متاسفانه با سکوت مجامع جهانی مواجه شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: البته در کشورهای جهان اسلام و نیز در اروپا و آمریکا شاهد حجم عظیمی از مردمی هستیم که با وجدان‌های بیدار شده به خیابان آمده‌اند و به جنایات صهیونیست‌ها اعتراض می‌کنند، اعتراضاتی که پیش از این هیچگاه در چنین سطحی تجربه نشده بود.

وی تاکید کرد: رزمندگان فلسطینی در همین تونل‌هایی که ساخته‌اند آمادگی نظامی خود را نشان می‌دهند. مگر راهی برای انتقال تسلیحات نظامی به نوار غزه وجود دارد؟ رزمندگان فلسطینی خود سلاح می‌سازند و خود عملیات طراحی می‌کنند و خود به مبارزه با صهیونیست‌ها می‌روند.

باقری اظهار کرد: پیشنهاد جمهوری اسلامی یعنی برگزاری یک همه‌پرسی برای همه فلسطینیان که برای آینده خود تصمیم بگیرند تنها راه‌حل مساله فلسطین است.

پاسخی بگذارید