رئیسی در دیدار مشترک با همتای کوبایی:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1402/09/13 12:33
شناسه : 404909

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: امروز روند جدیدی در روابط ایران و کوبا آغاز شده که موجب توسعه روابط و توسعه همکاری‌های دو کشور خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین ایران و کوبا در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد اظهار کرد: بعد از ۲۱ سال تشریف‌فرمایی رئیس‌جمهور کوبا به کشورمان، نقطه عطفی در روابط ایران و کوبا است؛ نقاط مشترک بسیاری میان ایران و کوبا وجود دارد و در سفری که من به کوبا داشتم، پیگیر آن‌ها بودیم. وی افزود: در عین حال، همکاری‌های خوبی با کشور کوبا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم و این همکاری‌ها رو به توسعه است.

رئیس‌جمهور گفت: در خصوص علم و فناوری، همکاری‌های زیادی با کشور کوبا داشتیم و یکی از جلوه‌های همکاری بین ایران و کوبا، ساخت واکسن کرونا بود. رئیسی ادامه داد: ما در علوم و تکنولوژی همکاری‌های خوبی با کشور کوبا داشتیم و با اسنادی که در تهران و کوبا امضا شده، می‌تواند به توسعه همکاری‌ها جهت خوبی داده و آن را ارتقا دهد.

رئیس‌جمهور افزود: در عین حال در حوزه‌های کشاورزی، معدن، انرژی و… می‌توانیم شاهد همکاری بین دو کشور باشیم؛ امروز روند جدیدی در روابط ایران و کوبا آغاز شده که موجب توسعه روابط و توسعه همکاری‌های دو کشور خواهد شد.

پاسخی بگذارید