رییس پارک ملی دریاچه ارومیه:
تاریخ : 1402/10/12 11:17
شناسه : 405214

رییس پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر دبی چشمه های جزایر مختلف دریاچه ارومیه بین ۲۸۰ تا ۴۲۰ لیتر است که‌ وضعیت مناسبی محسوب‌ می‌شود.

مرتضی داوودی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از دریاچه ارومیه افزود: در حال حاضر در جزایر کبودان، اشک، اسپیر و آرزو ۱۹ آب انبار داریم که ذخایر آنها به ۴۰۰ هزار لیتر می‌رسد.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته آب انبارهای بتنی و شیب دار برای ذخیره آب نزولات آسمانی در جزایر احداث شد که نتایج مطلوبی داشته است.

رئیس پارک ملی دریاچه ارومیه با اشاره به انجام سرشماری حیات وحش جزایر دریاچه ارومیه در آبان ماه امسال ادامه داد: جمعیت حیات وحش به‌ویژه قوچ و میش ارمنی در جزایر کبودان، آرزو و اسپیر رو به افزایش و امیدوار کننده است.

رئیس پارک ملی دریاچه ارومیه اظهار کرد: در جمعیت قوچ و میش این جزایر ۲۰ درصد افزایش داریم و تعداد آنها به یک هزار و ۲۰۰ رأس رسیده است.

داوودی درباره پوشش گیاهی جزایر دریاچه ارومیه نیز گفت: وضع پوشش گیاهی نیز خوب است و امیدواریم با بارش‌های زمستانی و بهاری، وضعیت این بخش بهتر شود.

رئیس پارک ملی دریاچه ارومیه از نصب تابلوهای هشداری در حاشیه غربی پارک ملی دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: این تابلوها مطابق دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی معاونت محیط طبیعی و با هدف تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به عموم افراد جامعه در راستای حفاظت از پارک ملی دریاچه ارومیه و پیشگیری از وقوع تخلفات زیست محیطی نصب شده است.

وی ادامه داد: مطابق قانون هرگونه فعالیت که موجب برهم خوردن نظم طبیعی در مناطق حفاظت شده شود، ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

داودی افزود: صید و شکار، برداشت شن، ماسه و نمک، تخلیه نخاله، بوته کنی و قطع درختان، روشن کردن آتش، چرای احشام، ساخت و ساز و آسیب به پوشش گیاهی از جمله ممنوعیت‌ها در پارک ملی دریاچه ارومیه است.

پاسخی بگذارید