رهبر معظم انقلاب:
گروه: سیاسی / رهبری
تاریخ : 1402/10/13 13:14
شناسه : 405256

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز بار جهاد تبیین بر دوش مداحان اهل‌ بیت است، فرمودند: ایجاد احساس وظیفه نسبت به انتخابات وظیفه مهم مجاهدان جهاد تبیین است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام به مناسبت ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها فرمودند: امروز بار جهاد تبیین بر دوش شما مداحان اهل‌بیت است.

ایشان ادامه دادند: در میان خصوصیات برجسته و ممتاز فاطمه‌ی زهرا سلام اللّه علیها یکی از خصوصیات بسیار برجسته جهاد تبیین فاطمه زهراست. در زمان ما بزرگترین کسی که جهاد تبیین کرد امام راحل بود و بزرگترین کاری که با جهاد تبیین انجام گرفت کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد. با جهاد تبیین امام راحل کاری کرد که با هیچ وسیله سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ دیگری، دیگران نه می‌توانستند بکنند نه امیدش را داشتند که بکنند، امام با زبان، با منطق این کار را کرد.

مقام معظم رهبری تاکید کردند: امام راحل حکومت دیرپای فاسد ننگین دیکتاتوری و مستبدانه و سلطنتیِ ارثی را ازاله کرد و حکومت مردم‌سالاری اسلامی و دینی را با جهاد تبیین سر کار آورد. جامعه مداح که بخشی از قدرت نرم جامعه اسلامی است باید وظیفه خود را بداند.

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: شرکت در انتخابات وظیفه است. ایجاد احساس وظیفه نسبت به انتخابات وظیفه مهم مجاهدان جهاد تبیین است.

رهبر انقلاب تاکید کردند: هنر مداحی و موجودیتی به نام هیأت که محور هیأت مداح است و واعظ، جزو مهم‌ترین بخش‌های قدرت نرم جامعه‌ی اسلامی است. قدرت نرم از قدرت سخت نافذتر و مؤثرتر است.

ایشان ادامه دادند: قدرتمندان عالم مثل آمریکا مثلاً بمب اتم دارند، انواع و اقسام سلاح‌های پیشرفته را دارند، در عین حال مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها را می‌کنند برای هنر و سینما و هالیوود و تبلیغات.

چون سینما قدرت نرم است. قصه‌نویسی، فیلم قدرت نرم است، این است که اثر می‌گذارد. قدرت سخت اثر آنی دارد، بعد از بین می‌رود.

مقام معظم رهبری فرمودند: قدرت سخت یعنی اینکه آمریکا می‌آید ۲۰ سال در افغانستان می‌ماند، میلیاردها خرج می‌کند. آخرش هم با نفرت مردم مجبور به فرار از افغانستان می‌شود. این قدرت سخت است. قدرت سخت یعنی آمریکا می‌آید با تجهیزات کامل همه‌ی عراق را تصرف می‌کند، حکومت عراق را ساقط می‌کند، خودش آنجا به جای حکومت می‌نشیند. بعد از حدود ۲۰ سال امروز منفورترین دولت در عراق عبارت است از دولت آمریکا.

رهبر انقلاب در ادامه تاکید کردند: شرکت در انتخابات وظیفه است. ایجاد احساس وظیفه نسبت به انتخابات وظیفه مهم مجاهدان جهاد تبیین است.

پاسخی بگذارید