دکتر ابدالی مدیرکل صمتاستان قم:
گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1402/11/17 14:46
شناسه : 405710

به مناسبت دهه مبارکه فجر ودر راستای جهاد تبیین وارتباط مدیران با رسانه ها  دکتر ابدالی مدیرکل صمت استان قم با حضور در دفتر روزنامه شاخه سبز  ضمن گرامی داشت ایام الله دهه مبارکه فجر  اقدامات وعملکرد  اداره کل را تشریح نمود

به گزارش خبرنگار شاخه سبز، ابدالی مدیرکل سازمان صمت قم عنوان کرد: وزارت صمت نسبت به دیگر وزارت خانه‌ها وظایفش گستردگی زیادی  دارد و بزرگترین هدف ما توسعه صنعت و معدن است اما بازار ما را به سمت خودش می‌کشاند و متاسفانه بیشتر وقت ما صرف بازار می‌شود.

وی یکی از عقب افتادگی‌های صنعت را نبود انجمن دانست و اظهار داشت: به عنوان مثال صنعت چاپ و نشر نیازمند تشکیل یک انجمن چاپ و بسته بندی است تا تولیدکنندگان درخواست‌های خود را از طریق انجمن مطرح و پیگیری کنند.

مدیرکل سازمان صمت قم افزود: اگر تشکیلاتی وجود داشته باشد و با برنامه عمل کنند اقدامات مبارکی رخ می‌دهد و می‌توانید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیگیر راه ااتصال  راه آهن به مراکز صنعتی هستیم و یک  پایانه حمل و نقل ریلی  در سلفچگان در حال احداث است و این ظرفیت خوبی را برای توزیع کالا از قم به دیگر نقاط کشور ایجاد می‌کند.

ابدالی درخصوص لکه‌های صنعتی نیز گفت: این مشکل  متاسفانه در کل کشور وجود دارد  و در استان توسعه شهرک شکوهیه و محمودآباد و برخی نواحی صنعتی و  توسعه نواحی روستایی را برای کاهش این مشکل در دست اقدام داریم.

وی در پایان درمورد  حمایت از تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی بیان داشت:  برای حدود 50 تولیدی پوشاک در کهک وام قرض الحسنه دریافت شد اما از آنجاییکه عمده افراد فعال در این زمینه در استان توزیع کننده هستند و فاقد کارگاه تولیدی هستند حمایت از آنان در اختیارات ما نیست، اما در حد امکان حمایت‌هایی صورت گرفته است.

درابتدای این دیدار مدیرمسئول روزنامه شاخه سبز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن  شهادت امام کاظم(ع) و تبریک دهه فجر، با اشاره به جایگاه خاص قم در صنعت و معدن و تنوع محصولات تولیدی در استان قم اظهار داشت: متاسفانه یکی از معضل‌های موجود در استان، وجود لکه‌های صنعتی است که جا دارد اقداماتی در زمینه واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی صورت گیرد تا این مشکل برطرف شود.

 مدیرمسئول روزنامه شاخه سبز در ادامه بیان کرد: در زمینه ایجاد ناحیه‌های صنعتی در روستاها نیز سال‌هاست که وعده‌هایی داده شده اما اجرایی نشده است.

در ادامه جلسه وی به بیان دغدغه‌های خود در زمینه صنعت، معدن و تجارت استان پرداخت اعلام داشت: قم به عنوان یکی از شهرهای صنعتی کشور بویژه در زمینه صنعت چاپ است، اما متاسفانه صنعت چاپ و بسته بندی قم متناسب با نیاز استان نیست که جا دارد اقداماتی صورت گیرد تا به رشد ایده آل و منطقی برسد.




پاسخی بگذارید