گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1402/11/28 12:53
شناسه : 407293

بهمن توکلی فرد
پژوهشگر روابط عمومی و رسانه ‏

روابط عمومی، جایگاه جهاد تبیین است و اگر بخواهیم این اصل در ‏کشور رعایت شود لازم است تا جایگاه روابط عمومی‌ها تقویت گردد.‏
رئیس همایش رویکردهای نوین روابط عمومی کشور در نشست خبری ‏هیأت رئیسه این همایش با اصحاب رسانه‌ در مجتمع مطبوعات ‏اصفهان، ضمن  مطلب فوق اظهار داشت: طبق قانون باید ۳ درصد ‏بودجه سازمان‌ها در حوزه روابط عمومی هزینه شده و روابط ‏عمومی‌های ادارات نیز در جایگاه رئیس اداره باشند که در این موارد ‏قانون رعایت نمی‌شود.‏
دکترهادی زمانی، همچنین افزود: هیچ تمایزی بین روزنامه نگاری و ‏روابط عمومی نیست و ما از این دو دانش به عنوان علوم ارتباطات یاد ‏می‌کنیم.‏
رئیس دپارتمان اطلاعات و ارتباطات اصفهان در بخش دیگری از ‏سخنانش ادامه داد: جامعه ما سرشار از مسائل اجتماعی و بحران‌هاست ‏و یکی از وظایف اصلی روابط عمومی آن است که قبل از آنکه مسئله ‏ای اتفاق بیافتد آن را پیش بینی کنیم.‏
وی خطاب به رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها افزود: هر کدام از ما در هر ‏جایگاهی هستیم باید دست از انتقاد برداشته و بدون هیچ گونه کوتاهی ‏به حل موضوعات جامعه کمک کنیم.‏
این استاد علوم ارتباطات اضافه نمود: بهترین اقدامی که روابط ‏عمومی‌ها می‌توانند انجام دهند، حل مسائل اجتماعی است زیرا به مهم ‏ترین موهبت الهی یعنی شناخت رسیده‌اند.‏
دکترکوروش محمدی، عضو هیأت رئیسه همایش نیز با اشاره به اینکه ‏امروز دولت و ملت‌هایی موفق هستند که به روابط عمومی و اطلاع ‏رسانی اهمیت می‌دهندگفت: روابط عمومی یکی از بازوان پرقدرت ‏مدیریت است و آنچه سازمان‌ها و دولت‌ها را حفظ می‌کند، روابط ‏عمومی پرقدرت می‌باشد.‏
رئیس دانشگاه علمی کاربردی سیتی سنتر اصفهان، مسئولیت پذیری را ‏بهترین نتیجه و اثر همایش رویکردهای نوین روابط عمومی دانست و ‏با اشاره به این نکته که برای رسیدن به سبک سالم زندگی به روابط ‏عمومی نوین نیاز داریم افزود: مهمترین گمشده جوامع امروز ما ‏مسئولیت اجتماعی است و ما به شدت به سمت فردگرایی رفته و از ‏حرکت به سوی جمع و ایفای وظیفه و مسئولیت اجتماعی فاصله ‏گرفته‌ایم.‏
دبیر علمی کنگره نیز در این نشست، مدل‌های آینده رسانه را محتمل، ‏ممکن و دلخواه برشمرد و اظهار داشت: در آینده کاربری منابع انسانی ‏حوزه رسانه کاملاً عوض خواهد شد.‏
دکتر فائزه تقی‌پور اضافه نمود: نیاز است تا یک آمادگی در خصوص ‏تولید محتوای رسانه‌ای و افرادی که در معرض رسانه هستند به وجود ‏آید.‏
دکتر عباس زمانی ،  هم در این نشست خبری با تشریح روند برگزاری ‏کنگره، این رویداد را تنها رویداد علمی و پژوهشی در حوزه روابط ‏عمومی کشور دانست.‏
دبیرکل همایش همچنین اضافه افزود: امیدواریم با برگزاری چنین ‏رویدادهایی روند علمی و آموزشی و توسعه در این حوزه سریع‌تر و ‏جامع‌تر انجام شده و منشأ اثر در سازمان‌ها و جامعه باشد.‏
دوم اسفند ماه امسال چهارمین کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین ‏روابط عمومی کشور و همچنین اختتامیه سومین جشنواره ایده‌های ‏خلاق روابط عمومی در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار خواهد ‏شد.‏
در حاشیه این  نشست از کتاب شفافیت نظام رسانه‌ای اثر دکتر عباس ‏زمانی و دکتر فائزه تقی‌پور رونمایی شد.‏

پاسخی بگذارید