صالحی:
گروه: سیاسی / قضایی
تاریخ : 1402/12/9 11:24
شناسه : 407423

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار نفر از محکومان، دارای پابند الکترونیکی بوده و تحت نظارت و کنترل هستند.

علی صالحی به همراه مسؤولان اداره کل زندان‌های استان تهران و معاونان خود، از مرکز مراقبت الکترونیکی بازدید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با حضور در مرکز مراقبت الکترونیکی، از واحد پایش و نظارت و همچنین مرکز نصب، فک و انبارداری زندان سما تهران بازدید به عمل آورده و از نزدیک به بررسی نحوه نصب، رصد و نظارت بر پابندهای الکترونیکی نصب شده برای مددجویان واجد شرایط قانونی پرداخت.

علی صالحی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در مرکز مراقبت الکترونیکی، اقدامات خوبی صورت گرفته است به طوری که از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ پابند الکترونیکی نصب شده، ولی به دلیل بهره‌مندی برخی از مددجویان از نهادهای ارفاقی نظیر عفو و نتیجتاً آزادی آنان، در حال حاضر ۱۸۵۰ نفر از محکومان، دارای پابند الکترونیکی بوده و تحت نظارت و کنترل هستند.

وی افزود: در اجرای مواد ۶۲ و ۶۳ قانون مجازات‌های اسلامی مصوب ۱۳۹۲، مددجویان دارای پابند الکترونیکی به‌صورت شبانه روزی توسط این مرکز تحت رصد و نظارت بوده و چنانچه از محدوده کنترلی تعیینی به شعاع‌های ۲۰۰ متری، ۵۰۰ متری و ۱۰۰۰ متری خارج شده یا برای پابند مشکلی ایجاد گردد اقدامات تأمینی و قانونی لازم با هشدار ارسالی از سوی این پابندها شروع می‌شود.

در ادامه بازدید دادستان عمومی و انقلاب تهران، شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف واقع در جنب کانون اصلاح و تربیت افتتاح شد تا با تشریک مساعی در جهت صلح و سازش در جهت حل اختلاف شهروندان حتی المقدور در راستای کاهش جمعیت کیفری اقدام شود.

پاسخی بگذارید