رییسی:
تاریخ : 1402/12/14 11:17
شناسه : 407488

رییس‌جمهور کشورمان در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی گفت: امنیت ایران امنیتی درون‌زا است؛ امنیت ما متکی به کشورهای خارجی و قدرت‌ها نیست.

حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز دوشنبه ۱۴ اسفند، در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی اظهار کرد: بر همگان روشن است که امنیت، حیاتی‌ترین عنصر برای کشور است.

وی با بیان اینکه امنیت ایران امنیتی درون‌زا است افزود: امنیت ما متکی به کشورهای خارجی و قدرت‌ها نیست؛ امنیت کشور به دست توانای مردم عزیز و نیروهای مسلح و مقتدر و نیروی انتظامی است.

رئیس‌جمهور گفت: امنیت کشور به علت حضور مردم در صحنه‌های مختلف است. امنیت کشور برخاسته از آگاهی و بیداری و هوشیاری و حضور در صحنه نیروهای جان بر کف و مرزبانان غیور است.

رئیسی افزود: امروز با رهنمودهای حکیمانه فرمانده معظم کل قوا، نیروهای مسلح ما نیروهای مؤمن، متدین، آگاه، زمان‌شناس‌، مردم‌دوست و خودباور هستند.

وی گفت: حقیقتاً نیروهای مسلح ما امروز، افتخاری برای ملت هستند و در دل مردم جای دارند زیرا در کنار مردم و با مردم هستند.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: نیروهای مسلح وجود خود را در برابر تهدیدات سپر کرده‌اند تا به مردم آسیبی نرسد. نقش شما به عنوان نیروی انتظامی، اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: با مردم باید مهربان بود؛ مردم باید پلیس و نیروی انتظامی را ملجأ خود بدانند؛ در مقابل آسیب‌ها و ناامنی‌ها، پلیس باید مثل پدری مهربان ملجأ و پناه برای مردم عزیز شهر و روستا باشد.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: امروز تقویت نیروهای مسلح را به عنوان یک وظیفه می‌دانیم؛ تقویت بنیه دفاعی اهمیت بالایی دارد؛ دولت هم خود را موظف در جهت تقویت بنیه دفاعی کشور می‌داند.

رئیسی قدرت دفاعی، ثبات اقتصادی و توانایی فرهنگی را به عنوان عناصر اقتدار ملی برشمرد و گفت: نیروی انتظامی کارآموزده ما دانش دارد و دانشگاه‌های متولی دانش‌افزایی برای دانشجویان ما، موفق هستند و از رئیس این دانشگاه تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات اظهار کرد: دنیا حضور مردم در ۲۲ بهمن و در پای صندوق‌های رأی را دید؛ ما مردم را کمک به نیروهای مسلح دیده‌ایم.

رئیسی افزود: در کشور ما نقش مردم برجسته است؛ مردم تصمیم می‌گیرند و اراده می‌کنند و من از همین‌جا صمیمانه از مردم و نیروی انتظامی و نیروهای مسلح به خاطر برگزاری با شکوه انتخابات تشکر می‌کنم.

وی افزود: حفظ امنیت راهپیمایی‌ها و انتخابات از مواردی است که باید بابت آن، خدا را شاکر باشیم و از نیروی انتظامی سپاسگزاری می‌کنم.

رئیس‌جمهور افزود: دشمنان با همه عداوتی که نسبت به ملت ایران انجام داده‌اند، امروز می‌دانند که ملت ما مهم‌ترین مؤلفه قدرت و اقتدار ما هستند.

رئیسی اضافه کرد: دشمنی‌های آن‌ها در این ۴۵ سال تاکنون نقش بر آب شده و نیروهای مسلح ما در دل مردم جای دارند.

رئیس‌جمهور خطاب به نیروی انتظامی گفت: الحمدالله ایمان در دل دارید، علم و آگاهی و دانش دارید، توانایی دارید اما داشتن ابزار مناسب نیز بسیار اهمیت دارد؛ دولت خود را موظف می‌داند که به نیروی انتظامی و عزیزان‌مان در فراجا کمک کند که از هر جهت به روز و به هنگام باشد.

وی گفت: در کار انتظامی و ایجاد امنیت، وسایل ارتباطی و اطلاعات به هنگام بسیار مهم است و حتماً مساعدت با نیروی انتظامی در دستور کار دولت است.

رئیسی افزود: دولت، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و همه نهادهای انقلاب اسلامی خود را آماده خدمت به مردم کرده‌اند که مردم ما علی‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها بتوانند با آرامش زندگی کنند.

وی گفت: دشمن اراده کرده که کارشکنی و فتنه‌گری کند اما ملت ما اراده کرده است که مسیر پیشرفت را با اقتدار ادامه بدهد و در این جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران تاکنون پیروز شده و از این پس نیز پیروز خواهد شد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: سربازان، افسران و درجه‌داران و سرداران همگی آماده خدمت به مردم هستند و برای رفع ناامنی‌ها و مشکلات و آسیب‌ها شبانه‌روز تلاش می‌کنند و انضباط اجتماعی در دستور کارشان است.

رئیسی گفت: توجه به قانون و قانون‌مداری در دستور کار آن‌هاست؛ مردم احساس می‌کنند که نیروی انتظامی خدمت‌گزار آن‌هاست و لذا مردم این نیرو را دوست دارند.

وی گفت: منفورترین نیروی مسلح در دنیا، ارتش آمریکاست؛ هیچ ارتشی در دنیا این‌قدر مورد نفرت مردم نیست؛ امروز مسأله فلسطین و غزه و مردم مظلوم و مقتدر فلسطین را ببینید که مسأله جهان بشریت شده است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: دنیا با همه وجود از رژیم صهیونیستی و نیروهای مسلح آمریکا و نیروهای تحت حمایت آن‌ها نفرت دارد؛ این افتخار جمهوری اسلامی ایران است که نیروهای مسلح‌اش ایمان به خدا دارند و تحت فرمان فرماندهی فرمانده کل قوا و نایب امام زمان (عج) هستند.

رئیسی گفت: مأموریت آن‌ها خدمتگزاری به مردم و ایجاد امنیت است که مأموریتی بسیار بزرگ و حیاتی است؛ شرط این مسیر توکل به خدا و اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های خود است که امروز بحمدالله وجود دارد و با همه وجود از نظام سلطه، مستکبران و ظالمان نفرت دارند.

رئیس‌جمهور افزود: یقین داریم این وعده الهی که تاکنون برای ملت ما قابل مشاهده است و نصرت الهی و پیروزی در صحنه‌ها را باز هم شاهد خواهیم بود؛ مقاومت جانانه ملت فلسطین هم به پیروزی فلسطین عزیز و نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

پاسخی بگذارید