سرهنگ کشیر مطرح کرد؛
تاریخ : 1402/12/19 12:45
شناسه : 407519

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مهم‌ترین علل ترافیک در روزهای پایانی سال، تخلفات ساکن مانند توقف دوبله است.

سرهنگ فیروز کشیر افزود: مهم‌ترین علل و دلیل ترافیک در روزهای پایانی سال همین تخلفات ساکن مانند توقفات دوبله است.

وی ادامه داد: در ۱۱ ماه سال جاری تاکنون ۱۰ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۷۵۰ فقره اعمال قانون فقط در بحث تخلفات ساکن در شهر تهران توسط همکاران بنده صورت گرفته است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: ماده ۱۶۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت به موضوع تخلفات ساکن پرداخته است. توقف در فاصله ۱۵ متری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شیرهای آب آتش نشانی، ورود و خروجی مراکز آتش نشانی، پلیس و بیمارستان‌ها و مراکز امداد و نجات کلاً ممنوع است.

سرهنگ کشیر گفت: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و شهروندان به مراکز خرید مراجعه می‌کنند و ترافیک در این روزها زیاد است به طبع این ترافیک هم به آن افزوده می‌شود و مردم در تلاش هستند بعد از اینکه از محل کار و دانشگاه و … خارج می‌شوند به اتفاق خانواده به مراکز خرید مراجعه می‌کنند.

وی افزود: برخی مواقع راننده پشت فرمان نشسته و خانواده وی به مغازه مراجعه می‌کنند و می‌گویند الان ما سریع باز می‌گردیم و این دوبله ایستادن‌ها و توقف‌ها و تخلفات ساکن خود باعث سد معبر و ایجاد ترافیک می‌شود و باعث می‌شود که دیگر شهروندان در یک ترافیک مصنوعی قرار بگیرند.

سرهنگ کشیر تصریح کرد: رانندگان می‌توانند با مراجعه به پارکینگ‌هایی که به هر حال در اطراف محل مراجعه وجود دارد مراجعه کرده و یا به محلی که موجب سد معبر نشود مراجعه کرده و در آن محل به صورت صحیح پارک کنند.

پاسخی بگذارید