دهستانی مطرح کرد؛
تاریخ : 1402/12/20 12:23
شناسه : 407539

معاون دادستان تهران گفت: در ایام پایانی سال با توجه به کثرت مراجعات مردم به بازار برای خریدهای شب عید، گشت‌های مشترک با محوریت دادستانی ادامه دارد.

گشت مشترک نظارت بر بازار با حضور معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۸ تهران، مسؤولان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های متولی برگزار شد.

محمد امیر دهستانی، سرپرست دادسرای ناحیه ۱۸ و معاون دادستان تهران، با اشاره به بازدید از بازار حسن آباد همراه با مسئولان سازمان تعزیرات، گفت: این بازدید در راستای اجرای دستورات دادستان تهران و احیای حقوق عامه که یکی از وظایف مهم دادستانی‌ها است، صورت گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق حقوق عامه، نظارت بر بازار و روند قیمت‌هاست، افزود: اگر در واحدهای صنفی تخلفی وجود داشته و افزایش قیمت و گران‌فروشی شود، به حقوق عامه لطمه وارد می‌کند لذا در این راستا و برای تحقق منویات سند تحول قضائی و اجرای دستورات دادستان تهران؛ دادستان‌های مناطق اقدام به سرکشی از بازارها با تشکیل گشت مشترک تعزیرات کردند.

سرپرست دادسرای ناحیه ۱۸ تهران گفت: در همین راستا به اتفاق گشت تعزیرات و کلانتری منطقه، در بازار حسن آباد، پاساژ عقیق و ایرانیان حضور پیدا کرده و قیمت کالاهای مختلف را بررسی کردیم و اگر افزایش قیمتی بود، اعمال قانون انجام گرفت.

دهستانی با اشاره به تخلفات مشاهده شده در بازدید، افزود: در این بازدید چند مورد تخلف مشاهده شد که تعزیرات اقدام به جریمه نقدی کرد و درباره برخی موارد جزئی هم تذکر داده شد تا مشکلات رفع شوند تا در بازدیدهای بعدی شاهد بروز این موارد نباشیم.

وی درباره روند اعمال جریمه برای واحدهای متخلف در بازار نیز توضیح داد: اعمال جریمه با دستور دادستانی، از سوی تعزیرات انجام می‌شود. در مرحله بعد که اگر تخلف تکرار شود، پلمب واحد صنفی با دستور دادستان انجام می‌شود.

دهستانی با اشاره به روند مستمر بازدیدها در این ایام بیان کرد: در ایام پایانی سال با توجه به کثرت مراجعات مردم به بازار برای خریدهای شب عید، گشت‌های مشترک با محوریت دادستانی ادامه دارد.

پاسخی بگذارید