تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 85862
شاخه سبز_پیام تبریک یک فعال اجتماعی و فرهنگی به شهردار جدید کلانشهر اراک

جناب آقای مهندس داود تاجران 
  انتخاب هوشمندانه و همدلانه آن جناب از سوی شورای محترم شهر اراک را صمیمانه شادباش گفته و ضمن آرزوی سربلندی برای جنابعالی در خطه فرهیخته پرور اراک ، توجه حضرتعالی را به  اصل اصیل دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی جلب می کنم که : «... خانواده واحد بنیادی جامعه است، همه قوانین و مقررات و برنامه‌ریزی‌های مربوطه ، باید در جهت آسان‌کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد" بی‌تردید این اصل ارزشمند و متمدنانه، بیانگر این واقعیت است که محور همه برنامه‌های ملی در حوزه‌های مختلف، افق نگاه، اندیشه والا و تلاش مستمر همه قانونگذاران، مدیران و مجریان ، تحکیم و تعالی خانواده‌ بوده و هست .
  از دیگر سو اما رسالت مدیریت شهری - نه اخذعوارض و ماده 100 و زباله ! که" پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی،‌فرهنگی، آموزشی و سایرامور رفاهی از طریق همکاری مردم" می باشد وناگفته پیداست شهرداری مهمترین و موثرترین نهاد مدیریت شهری ، نقش بسیار مهمی در اجرای این رسالت بر عهده دارد  لذا  برای هدایت چنین نهاد مهمی که مستقیما در زندگی روزمره مردم اثرگذار است ، راهبرد فرهنگیِ  ویژه ای لازم است که فرد فرد شهروندان نقش آفرینان اصلی آن بوده ، آسایش و آرامش جامعه اصلی ترین هدف این راهبرد فرهنگی باشد .
  پرواضح است که عملکرد شهرداری در ایران بگونه ای بوده که تقریبا هیچ ذهنیتی نزد مردم از کارکرد فرهنگی شهرداری وجود نداشته و به شهرداری بعنوان یک نهاد عمرانی ، خدماتی و بدتر از همه عوارض بگیر نگاه می شود  حال آنکه برای موفقیت در نقش شهرداری موفق بایستی تغییر رویکرد از سازمان عمرانی خدماتی! به نهادی فرهنگی  در دستور کار قرار گرفته و آموزه های فرهنگی اجتماعی در رفتار مدیران شهری پدیدار گردد.
   لذا نخستین انتظار از جنابعالی بعنوان شخصیتی باورمند به اسلوب های فرهنگی ، این است که برای عینیت بخشیدن به این رسالت مهم و انتظارات جامعه فرهیخته ، قبل از  ایجاد فرهنگسراهای مختلف و مراکز تفریحی ، هنری و... ویژگی های اصیل فرهنگی تربیتی ابتدا در منش و کنش مدیران شهری پدیدار و در برخورد مجموعه کارکنان شهرداری با مردم بروز و ظهور یابد انشا...
    در مسئولیت بسیار خطیر و در عین حال اثرگذار ، سربلندی و موفقیت برایتان آرزومندم.ابوالفضل عباسی بانی 24 مهر1396

پاسخی بگذارید