تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 91076
خسرو رضایی رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات : جایگاه اصلاح طلبان و حامیان دولت حتما محفوظ خواهد شد

تغییرات در کابینه انجام گرفت و نوبت به تغییرات استانی رسید. سیاست دولت دوازدهم همچون دولتهای گذشته تغییر در مقامات عالی استانها بودو تمرکز رییس دولت در این دوره بر رفع مشکلات اقتصادی خواهد بود و تحلیل ها بر این موضوع گذشت که با تحولات مدیریتی در استان روبرو خواهیم بود . قطعا استانهای مبتنی بر اقتصادی چون” مرکزی ” انتظار می رود در کانون توجه بیشتر باشند. با انتخاب استاندار اعتدالی در تقابل با استاندار تمام اصلاح طلب دیروز قطعا” به این پیش بینی ها نزدیکتر هم خواهیم شد. تاکید وی بر اعتدالی خواندن مشی خویش و اولویت توسعه پایداردر برنامه های خود مهر تاییدی بر تحولات ذکر شده می باشد. اما نقش سیاسیون و احزاب در این بین چه خواهد بود؟ برنامه اصلاح طلبان برای تعامل با استاندار اعتدالی چیست؟ آیا جریانات سیاسی هم توسعه استان را در اولویت برنامه های خود قرار خواهند داد؟ دراین راستا با خسرو رضایی رییس ادواری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و دبیر حزب مردم سالاری استان مرکزی گفتگو کرده ایم.
با شناختی که از جناب آقازاده دارم بطور قطع نظرش به استفاده از همه ظرفیت های استان می باشد. جایگاه اصلاح طلبان و حامیان دولت حتما محفوظ خواهد شد و ارتقاء خواهند یافت منتهی شرط آن این است همه ما از اختلافات درون گروهی پرهیز کنیم و با وحدت و انسجام تعامل خوبی با آقای استاندار جدید داشته باشیم .
می توان گفت توسعه و پیشرفت استان نظر همه نیروهاست و باید از جزیره ای عمل کردن و خنثی کردن همدیگر پرهیز شود و به نظر اینجانب با بهره گیری از تشکل ها و ظرفیت احزاب خصوصا شورای هماهنگی، شورای اصلاح طلبان و نیز فعالان ستاد دکتر روحانی می توانیم کمک بزرگی به موفقیت استاندار بکنیم. ضمن اینکه یاری کننده ایشان باشیم، مطالباتمان را هم شفاف مطرح و پیگیری کنیم.
بین نیروهای معتدل نیروهای اصلاح طلب و اصول گرا هماهنگی و اشتراکات خوبی وجود دارد و ما شاهد همراهی اصول گرایان حامی دولت طی این ۴سال با اصلاح طلبان بودیم و جای بسی خوشحالی است که این وحدت هم در نظر و هم در عمل وجود دارد. مشکل ما با جریان افراطی و تندرو می باشد که گاها غیر اخلاقی و بد عمل می کنند و به اصول پایبند نیستند و بیشتر دنبال منافع و کاسبی خودشان هستند لذا این استاندار معتدل با دولت اعتدالی حتما به چنین جریانات فکری فرصت نخواهد داد و انتظار عموم جامعه هم همین است. امیدواریم شاهد آرامش و ثبات بیشتر از گذشته در استان باشیم و همه گروه های سیاسی – صنفی و تشکل ها بتوانند در چارچوب قانون به فعالیت خودشان ادامه بدهند.
در خصوص برنامه شورای هماهنگی برای دوره ریاستم، ضمن تشکر از زحمات دوستان قبلی در شورا تمام تلاش خودم را بکار خواهم گرفت در شرایط حساس و مهم این روزها در درجه اول پویایی این شورا بیش از پیش گردد و با تقویت انسجام و وحدت حداکثری بتوانیم به مهمترین اهداف مشترک شورای هماهنگی در دوران پسا انتخابات برسیم از جمله تهیه لیست های پیشنهادی برای پست های مدیریتی و اجرایی با کارشناسی و مطالعه عملکرد مدیران قبلی و تنظیم لیستی پیشنهادی برای تحویل به استاندار محترم و سایر مسوولین.
اقدام بعدی ایجاد تعامل با ارکان قدرت در استان در حد لزوم و امکان برقراری جلسات مشترک با هدف تعامل بیشتر با این عزیزان، تقویت حضور رسانه ها، انعکاس اخبار، پیگیری راه اندازی خانه احزاب و همچنین همراهی با استاندار محترم و مجموعه مدیران دولت برای موفقت بیشتر – ایجاد ارتباط با شهرداری ها و پیگیری مطالبات مردم و تقویت همکاری های احزاب با شورای شهر و شهردار و موارد دیگری که ضرورت ان در آینده احساس شود در دستور کار شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان خواهد بود.
در خصوص تعامل با استاندار باید عرض کنم استاندار بالاترین مقام اجرایی و مهمترین فرد تاثیر گذار در معادلات سیاسی و مدیریتی و توسعه استان می باشد و ما بطور قطع بیشترین تلاش را خواهیم کرد تعامل را با ایشان و مجموعه تحت امرشان داشته باشیم و بصورت منظم سلسله جلساتی را داشته باشیم و نتایج بررسی های کارشناسی احزاب و گروهای حامی دولت و شورای هماهنگی را به ایشان منعکس، تقاضا های مردمی و گروه ها را مطالبه کرد.
امید است در این دوره که حقیر سکان این شورا را دست دارم با کمک همه احزاب عضو شورای هماهنگی بتوانیم فصل موفق و اثر گذاری داشته باشیم. احزاب باید با فعالیت خود در دوران پس از انتخابات پیگیر مطالبات مردمی باشند که به آنها اعتماد کردند. امید وارم همه بزرگان در احزاب ضرورت حضور خود در عرصه را فقط برای ایام انتخابات ندانند چرا که انتخابات یک مرحله از کار بوده و مراحل بعدی قطعا” از اهمیت ویژه ای برخوردار است .ما باید بتوانیم هدفهای مهمتری را پیگیری کنیم و به مردم و اعضای احزاب خود پاسخگو باشیم مخلص کلام اینکه ما سه مرحله را باید به ترتیب پیش ببریم ۱-کسب قدرت (از طریق رقابت انتخاباتی)۲- بسط قدرت (با برنامه ریزی های احزاب سیاسی و شورای هماهنگی در این ۴سال ) و۳_حفظ قدرت در مرحله اخر با حضور مجدد در انتخاباتهای پیش رو.
گرچه توسعه سیاسی در این روزها اولویت نیست و معیشت مردم در راس برنامه ها باید باشد اما نباید فراموش کرد ضربه هایی که اکنون متحمل آنها هستیم نتیجه عدم توسعه سیاسی در سالهای گذشته است.

پاسخی بگذارید