تاریخ : 1397/04/16 08:06
شناسه : 161359

رئیس دانشگاه سما پاکدشت مطرح کرد؛
نقش رسانه در رشد چرخه های صنعتی و اداری

رئیس دانشگاه سما پاکدشت گفت:نقش رسانه در چرخش چرخه های صنعتی و اداری بسیار مهم است و در این مسیر رسانه می تواند بازوی خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

محسن تاجیک رئیس دانشگاه سما شهرستان پاکدشت در گفتگو با خبرنگار روزنامه شاخه سبز در خصوص تاسیس دانشگاه اظهار کرد: در سال 83 و با توجه به نیاز شهرستان دانشگاه سما با دو رشته حسابداری و کامپیوتر آغاز به کار نمود.
وی بیان کرد: در حقیقت آن زمان پردیس ابوریحان دانشگاه تهران، پیام نور و آموزشکده کشاورزی کنار دانشگاه سما برای رفع نیاز شهرستان با رشته های مورد نیاز مشغول به فعالیت بوده و هستند؛ وجود لکه ها و شهرک های صنعتی وجود نیروهای تحصیل کرده را بیشتر از گذشته طلب می کرد که این از مهمترین وظایف برعهده دانشگاه ها می باشد.
تاجیک افزود: از سال 91 تاکنون دانشگاه سما پاکدشت با رشته های نقشه کشی معماری، تربیت بدنی، مکانیک خودرو، الکترونیک و اخیرا رشته پرطرفدار طراحی دوخت با توجه به نیاز شهرستان به فعالیت خود ادامه می دهد؛ یکی از نقاط مثبت دانشکده های سما در سراسر کشور، تحصیل مقطع به مقطع می باشد که برای دیپلم های 3 ساله کارو دانش و فنی و حرفه ای که ادامه تحصیل دشوار می باشد مسیر همواری را در جهت ارتقای تحصیلی این عزیزان و رشد فکری و کاری در کشور را بوجود می آورد.
وی تصریح کرد: در حقیقت تحصیل مقطع به مقطع نکات مثبتی دارند که از مهمترین آن می توان به اهمیت تحصیل با مدرسینی که خود برای ورود به این دانشگاه ها باید خان های مهمی را بگذرانند و شهریه ی بسیار پایین که همه از هر قشری بتوانند با مدارج عالی و تحصیلات مرتبط با شان یک ایرانی را برای چرخش چرخ دهنده های اقتصادی کشور را بگذرانند؛ تلاش کردیم در جهت رشد صنعت و تفکر ایرانی تلاش کنیم و امروز نشان افتخارمان را در این گامهای موثر میبینیم.

رئیس دانشگاه سمای پاکدشت در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه شاخه سبز در خصوص تشکیل جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاکدشت به همت قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و به میزبانی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران، افزود: در این جلسه روس مهم مشکلات آموزشی و تحصیلی شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، طرح های پیشنهادی خوبی مطرح شد که 4 طرح نیز از سوی دانشگاه سما پاکدشت برای رفع برخی مشکلات مطرح شد که از آن نمونه ها می توان به 4 مورد اشاره کرد.

وی بیان کرد: طرح الزام دیپلم های کار و دانش و فنی و حرفه ای در نظام آموزشی جدید(3_3_6) برای ادامه تحصیل مقطع به مقطع به جهت ایجاد رشته های مهارتی زنجیره ی در آموزش عالی کشور؛ ابلاغ طرح برون سپاری مدارس با توجه به ( مشکلات آموزش و پرورش) به مراکز آموزشی عالی مستعد و توانمند؛ رعایت حریم جغرافیایی در تخصیص رشته های تحصیلی به مراکز آموزش عالی و عملکرد برخی مراکز آموزشی مطابق اهداف و اساسنامه خود نبوده که این موضوع باعث افت کیفیت تحصیلی در کشور گردیده که باید بیشتر به آسیب های آن در چرخه اقتصادی و اداری توجه شود.

تاجیک تصریح کرد: هدف دانشگاه سما از همان ابتدا هم کمیت و هم کیفیت تحصیلی بوده است و در ابتدای سال با نامگذاری سال 97 به نام سال حمایت از کالای ایرانی که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است این دانشگاه با برگزاری کارگاه های آموزشی مفید تلاش کرد تا در کنار دروس خود به این موضوع مهم بپردازد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال، از سوی ریاست عالیه دانشگاه، دکتر رهبر، ابلاغیه در خصوص ممنوعیت خرید کالاهای خارجی به دانشگاه های سما سراسر کشور رسید.

وی در پایان ضمن تشکر از روزنامه شاخه سبز، برای انعکاس اخبار آموزشی پاکدشت. گفت: نقش رسانه در چرخش چرخه های صنعتی و اداری بسیار مهم است و در این مسیر رسانه می تواند بازوی خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

پاسخی بگذارید