تاریخ : 1397/08/8 15:42
شناسه : 195569

به گزارش خبرنگار شاخه سبز از شهرستان ری - خیابانهای شهر رنگ و بوی دیگری دارد، همه به فکر رفتن هستند و این را می‌شود از اطلاعیه‌های مختلف سطح شهر و آمد و شدهای مردم حس کرد.

روی دیوارها اطلاعیه‌هایی دیده می‌شوند که همه مرتبط با کنگره عظیم اربعین حسینی است.

یکی به دنبال پیدا کردن مسافر برای شلمچه و مهران است، آژانس‌های مسافرتی برگه‌های تبلیغاتی برای جلب مشتری می‌دهند، کاروان‌های زیارتی به تکاپو افتاده‌اند، بعضی‌ها کمپین جمع آوری پتو برای زائرین اربعین هستند و هر کس در حال انجام دادن کاری است.

مساجد و تکایا و هیئت‌های حسینی میزبان زائران حسینی هستند و هر روز تعدادی زائر با ورود به ایران بصورت خودجوش میهمان مساجد و حسینیه‌ها می‌شوند.

عده زیادی از مهاجرین منتظر مشخص شدن وضعیت خروج و مراجعتشان به عراق هستند و همواره خبرها را مرور می‌کنند تا شاید خبری از اربعین بشنوند. بعضی‌ها هم به دنبال تهیه اسباب سفر مثل کوله پشتی و لباس راحتی و کفش مخصوص پیاده روی هستند.

شاید گزاف نباشد اگر بگوییم از هر کوچه چندین خانواده در صدد رفتن هستند و با وجود مشکلات زیادی که گریبانگیرشان است، ترجیح می‌دهند به این سفر معنوی و روحانی بروند تا شاید غمها و دردهایشان را در این سفر گم کنند و با کوله باری از احساس امنیت و آرامش به خانه بازگردند.

اربعین در واقع قرارگاه عاشقان حسینی و شیفتگان اهل بیت(ع) است که هر سال میلیون‌ها نفر از چهارگوشه جهان به این قرار عاشقانه می‌آیند و اکثریت این زائران هم از قشر متوسط به پایین جامعه هستند.

این کبوتران عاشق می‌آیند تا بار دیگر با حضور خودشان به ندای هل من ناصر حسینی لبیک بگویند.


پایتخت ایران اسلامی امروز میعادگاه خیل عظیمی از عاشقان حسینی است که هر چند جا مانده از تبرک نگاه به گنبد طلایی سید و سالار شهیدان هستند اما به عشق ارباب از میدان امام حسین در شهر تهران تا شهرری بر سر و سینه می‌زنند، اینجا 1452 عمود تا حرم ارباب راه نیست اینجا موکب به موکب مردم به عشق ارباب با پای دل طواف کعبه عشق می‌کنند و صحنه‌های نینوایی می‌آفرینند؛ آری اگر این‌ها امروز در کربلای حسین نیستند اما کربلای ایران را حسینی می‌کنند و با پای دل و همنوا با کاروان اسرا زائر کربلای ایران می‌شوند و از تهران حاجت دل به ضریح شش گوشه اباعبدالله(ع) در کربلا گره می‌زنند و زیر پرچم سبز «یا حسین(ع)» فریاد «لیبک یا مهدی(عج)» سر می‌دهند.

اینجا خیابان به خیابان و موکب به موکب غوغایی بر پا است هر کس به طریقی می‌خواهد در خدمت به زائران جامانده از حریم عشق قدمی بردارد، یکی به عشق علی اکبر حسین(ع) خاک کفش زائران را سرمه چشم می‌کند و آن دیگری به عشق ارباب پا برهنه برات زیارت کربلا را طلب می‌کند، امروز ایران اسلامی قطعه‌ای از بهشت است و جاماندگان حسینی مغناطیس عشق حسین را از ایران زمین به بین‌الحرمین گره می‌زنند؛ آری حب الحسین یجمعنا.















پاسخی بگذارید