تاریخ : 1397/10/19 17:17
شناسه : 205259



رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان ری گفت: مدیریت پسماند نیازمند نگاه ویژه شهرداری‌ها به بحث تفکیک زباله ها است. اگر در بحث مدیریت پسماند از مبدا دچار مشکل باشیم، قطعاً در مقصد رسیدگی به امور غیرقابل کنترل خواهد شد.


به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - زهره عبادتی در عملیات تخریب مراکز دپو و تفکیک غیرقانونی زباله روستای محمودآباد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پسماند موضوع مهمی است و باید با مدیریت صحیح این عامل را افزون بر ارزش اقتصادی زیست محیطی کنیم که در حال حاضر یکی از معضلات در شهرستان ری ناشی از فعالیت مراکز غیرمجاز تفکیک زباله است.

عبادتی افزود: اینگونه فعالیت ها آسیب جبران ناپذیری را بهمراه دارد ولی متاسفانه شاهد آنیم که اتباع غیرمجاز زباله‌ها را از شهر تهران به‌صورت غیرمجاز جمع‌آوری و دپو می‌کنند و درنهایت شاهد پسماند سوزی در مقاطع شبانگاهی، آلودگی خاک، انتشار بوی نامطبوع ناشی از دپو غیراصولی در منطقه هستیم.


رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان ری تأکید کرد: با توجه به اینکه در این اقدام زباله‌ها به‌صورت مخلوط است، ممکن است پسماندهای ویژه ازجمله باتری و لامپی که از طریق زباله‌های خانگی دفع می‌شود نیز در این محدوده وجود داشته باشد. همچنین آلودگی آب نیز از دیگر مشکلات متعددی است که از دپو زباله در منطقه به وجود آمده است؛ زیرا درواقع ممکن است تخلیه زباله‌ها در کنار منابع آبی سطحی انجام شود ازاین‌رو آلودگی فاضلاب و آب را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار تفکیک زباله‌ها در حفظ محیط‌زیست گفت: ما معتقدیم که در بحث مدیریت پسماند باید از مبدأ صورت گیرد و تا زمانی که تفکیک از مبدأ نداشته باشیم، قطعاً در مقصد مدیریت غیرقابل کنترل خواهد شد. لذا از شهرداری‌ها درخواست می‌کنیم نگاه ویژه به موضوع مدیریت پسماند داشته باشند و برای این منظور از پیمانکاران مشخص کمک بگیرند و اجازه ندهند که دفع پسماند به‌صورت غیراصولی انجام شود.

عبادتی در پایان متذکر شد: اداره محیط‌زیست شهر ری در مقصد و مراکز تفکیک غیرمجاز زباله در سطح شهرستان  بررسی و نظارت لازم را دارند و این مشکل از طریق کارگروه مدیریت پسماند به‌صورت کاملا جدی در حال پیگیری و بررسی قرار دارد .

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید