تاریخ : 1402/03/30 13:28
شناسه : 403249

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه موزه میراث روستایی گلستان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان خبر داد.

به گزارش شاخه سبز، محمدجواد ساوری گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان به پروژه موزه میراث روستایی گلستان تخصیص یافت که تأمین این میزان اعتبار نقش مهمی در تکمیل پروژه و افتتاح آن دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به اقدامات اجرایی با این اعتبار، خاطرنشان کرد: با این میزان اعتبار تخصیص‌یافته، عملیات اجرایی حصارکشی و دوباره چینی سازه روستایی تِلار به‌عنوان سر درب ورودی پروژه پس از انتخاب پیمانکار آغاز خواهد شد.

او اضافه کرد: تِلار، سازه‌ای کاملاً چوبی با قدمت 100 سال از روستای کوهپایه‌ای جفاکنده شهرستان بندر گز است که در این مرحله عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

ساوری یادآور شد: تاکنون اعتباری حدود 170 میلیارد ریال برای اجرای دوباره چینی چهار سازه روستایی، مسیر دسترسی و الحاقات یک سازه و سرویس بهداشتی در محل اجرای پروژه هزینه شده است.

او در پایان عنوان کرد: با تخصیص این اعتبار و پایان یافتن عملیات اجرایی حصارکشی و سر درب ورودی، فاز نخست این پروژه برای افتتاح مهیا می‌شود.

موزه میراث روستایی گلستان که دومین مدل در نوع خود در کشور است و با برآورد اولیه 500 میلیارد ریال در زون فرهنگی پارک جنگلی قرق در حال اجرا است، باهدف حفظ، نگهداری، احیا مواریث فرهنگی روستایی اعم از ملموس و ناملموس در سطح استان گلستان راه‌اندازی خواهد شد.

پاسخی بگذارید