تاریخ : 1402/04/18 12:17
شناسه : 403454

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: گلستانی‌ها در ماه خرداد ۱۳۰۰ مگاوات برق مصرف کردند که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است و مشترکین استان با شستن فیلتر کولر تا ۲۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهند.

به گزارش شاخه سبز، سیداحمد موسوی اظهار کرد: افزایش دما در استان باعث افزایش مصرف برق در یک ماه اخیر شده است و  اولویت ما بر این است که برق مصرف خانگی را حفظ کنیم. اوج مصرف برق مشترکان گلستان در تابستان سال قبل هزار و ۵۰۰ مگاوات در یک روز ثبت شد و در حالی که در ماه خرداد مشترکان ۱۳۰۰ مگاوات برق مصرف کردند.

وی ادامه داد: ۸۵۰ هزار مشترک برق در گلستان وجود دارد و ۲۰ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان صنعتی، کشاورزی و اداری در استان گلستان نصب شده است. نیروگاه‌های استان توان تولید هزار مگاوات برق را دارند و۰ بقیه نیاز مشترکان از طریق شبکه سراسری تامین می‌شود.

وی بیان کرد: گلستان ۱۰۰ واحد صنعتی دارای مصرف برق ۵۰۰ مگاوات خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارد و برق صنایع در تابستان قطع نمی‌شود.مشترکان صنعتی با مصرف بالای ۵۰۰ مگاوات طبق تفاهم‌نامه با شرکت برق و در راستای کاهش مصرف، فعالیت تولیدی خود را یک روز در هفته به جای جمعه تعطیل می‌کنند.

موسوی بیان کرد: طرح تشویقی مدیریت مصرف خانگی مدت دو سال در استان در حال اجرا است و در سالجاری طرح تشویقی ۲۰+۱ برای مشترکین در نظر گرفته است. در سال گذشته با اجرای طرح تشویقی مدیریت مصرف خانگی ۵۰ میلیارد تومان پاداش پرداخت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم در ساعات اوج مصرف، کولرهای خود را روی درجه‌ ۲۴ درجه تنظیم کنند و بصورت متناوب از پنکه استفاده و لوازم برقی غیر ضرور را خاموش کنند. همه مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی با ما همکاری کنند تا با مدیریت مصرف درست هیچ گونه خاموشی را نداشته باشیم

پاسخی بگذارید