تاریخ : 1402/04/25 13:16
شناسه : 403543

شهردار گرگان گفت: تخلفات ساختمانی نظام شهرسازی شهرها را تهدید می کند. سید محمدرضا سیدالنگی در دوره آموزشی کمیسیون ماده صد شهرداری ‌های استان گفت: کمیسیون ماده صد یکی از مهمترین کمیسیون های شهرداری هاست که باید حقوق شهروندی در آن رعایت شود.

به گزارش شاخه سبز ، سیدالنگی افزود: شهروندانی که پرونده ساختمانی دریافت می کنند اگر مقررات فنی شهرسازی را رعایت نکنند به این کمیسیون ارجاع داده و رای قانونی صادر می شود.

وی تصریح کرد: تخلفات ساختمانی یکی از دغدغه‌هایی است شهرداری ها با آن مواجه هستند و نظام شهرسازی شهرها را تهدید می‌کند.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های ماده صد مرجع قانونی رسیدگی به تخلفات شهرسازی، فنی و بهداشتی ساخت و سازها هستند.

سیدالنگی با بیان اینکه استان گلستان مدتهاست که در محدوده شهرها افزایش جمعیت نداشته است، گفت: بیشتر تخلفات مربوط به مهاجرانی است که در حاشیه شهرها زمین می‌خرند و مقررات ساخت و ساز را رعایت نمی‌کنند‌.

وی تصریح کرد: امیدوارم برگزاری چنین همایش هایی منجر به کاهش تعداد و تعیین تکلیف پرونده ها شود تا حقوق شهروندان نیز رعایت شود.

لازم به ذکر است، دوره آموزشی کمیسیون ماده 100 شهرداری ها با حضور دکتر رحمان پیوست مستشار تجدیدنظر و رئیس هیات تخصصی شورای اسلامی دیوان عدالت اداری برگزار شد.

این دوره از سوی دفتر فنی استانداری گلستان با حضور شهرداران، اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان قوه قضاییه و وزارت کشور در کمیسیون های ماده صد شهرداری های استان در سالن همایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری گرگان برگزار شد.

پاسخی بگذارید