مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان:
تاریخ : 1402/05/30 12:25
شناسه : 403832

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به مرارت‌ها و محنت‌هایی که آزادگان سرافراز در دوران اسارت متحمل شدند، آنان را نمونه‌های شاخص صبر و استقامت در دوران معاصر به تأسی از حضرت زینب کبری(س) توصیف کرد.

به گزارش شاخه سبز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو مدیرکل با اشاره به خاطرات یکی از آزادگان سرافراز گفت: تمام امکانات و پاداش‌هایی که پس از دوران اسارات به آنان داده شده است، در مقابل یک ساعت محنت و رنج دوران اسارت هیچ ارزشی ندارد چونکه خارج از قدرت تحمل انسان است.

وی با اشاره به همدلی و اتحاد صفوف آزادگان در دوران اسارت خاطره‌ای از یکی از آزادگان نقل کرد و بیان داشت: برای رژیم حزب بعث مذهب و قومیت هیچ یک  از اسرای ایرانی مهم نبود  بلکه همین که یک ایرانی در برابر آنان ایستاده موجب خشم‌ و ناخرسندی‌شان شده بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان که در جمع آزادگان این اداره کل و خانواده‌های آنان سخن می‌گفت، عقل را بهترین موهبت الهی برای تمییز بین حق و باطل و جدایی زیبایی‌ها از زشتی‌ها عنوان و خاطر نشان کرد: آزادگان پر افتخار ما در دوران اسارات بهترین نمونه کسانی هستند که با اتکا بر عقل خود در برابر نفس اماره مقاومت کردند و خود را از وسوسه‌ی پیشنهادهایی که دشمن به آنان می‌داد، در امان نگه داشتند.

گرایلو با اشاره به دوران همکاری با آزادگان شاغل در این اداره کل که در بخش‌های مختلف مشغول خدمت بودند، تصریح کرد: آنچه ما در توان داریم برای خدمت به عزیزان آزاده در طبق اخلاص می‌گذاریم گرچه در برابر محنت‌ها و رنج هایی که آزادگان و خانواده‌های آنان متحمل شدند، ناقابل و ناچیز است؛ با این وجود در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

گفتنی است در آیین گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی که با حضور ابوطالب گرایلو مدیرکل  بنادر و دریانوردی استان خوزستان و جمعی از اعضای شورای اداری این اداره کل، آزادگان شاغل و بازنشسته و خانواده های آنان در مجتمع بندری امام خمینی(ره) برگزار شد، با اهدای لوح و هدایایی از مقام و منزلت آنان تجلیل شد.

پاسخی بگذارید