ذوالجودی:
تاریخ : 1402/06/7 12:01
شناسه : 403929

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها علت آلودگی نفتی بندر گناوه را اعلام کرد و گفت: لکه نفتی محصور شده و بیش از ۷ تا ۸ روز زمان می‌برد تا آلودگی به حداقل ممکن برسد.

مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها درباره آلودگی در بندر گناوه اظهار داشت: خط انتقال نفت از گناوه به خارک به دلیل فرسودگی که داشته و ما هم از قبل آن را پیش بینی می‌کردیم و به مراجع مربوطه اعلام کرده بودیم دچار نشت شده و لکه بزرگی هم ایجاد کرده است.

وی افزود: شرکت نفت و سازمان دریانوردی وارد عمل شده چون آنها تجهیزات و امکانات لازم را دارند، عملیات مهار آغاز و این لکه محصور شده است که توسعه نیابد و با مکش تجهیزات آلودگی را به حداقل می‌رسانند.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها با بیان اینکه اکنون این لکه محصور شده و بیش از ۷ تا ۸ روز زمان می‌برد تا آلودگی به حداقل ممکن برسد، گفت: سیستم انتقال نفتی در کشور فرسودگی زیاد دارد و دولت با امکانات داخل اقداماتی کرده و قرارگاه خاتم الانبیا هم وارد عمل شده شده است.

ذوالجودی بیان داشت: در خواست کرده ایم که از امکانات مراکز منطقه‌ای و کمک‌های بین المللی استفاده شود. خطوط انتقال نفت لازم است به ویژه در برخی مناطق نوسازی شود این وضعیت به ویژه در خط انتقال نفتی ابوذر به خارک بدتر بود و از طریق توان ملی اکنون مشکل رفع و در حال زدن خط جدیدی در این مسیر هستند؛ البته برای همه تأسیسات نیاز داریم این اتفاق بیافتد.

وی بیان داشت: امیدواریم با رایزنی اقدامات با سرعت جهت رفع این فرسودگی خطوط انتقال نفت صورت گیرد البته آقای سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست با وزیر نفت در این موارد صحبت کردند و خودم هم که مدتی پیش برای برنامه‌ها به کویت سفر کرده بودم این موضوعات را مطرح کردیم تا از ظرفیت‌های علمی و همکاری‌های بین المللی بهره مند شویم و با ظرفیت منطقه‌ای سرعت کارها را بالا ببریم.

پاسخی بگذارید