تاریخ : 1402/09/5 12:15
شناسه : 404804

مدیر گروه جهادی شهید سلیمانی با بیان اینکه چندین سال است در مناطق محروم آذربایجان شرقی و شهرستان شبستر اقدام به اجرای طرح‌های محرومیت زدایی کرده گفت: خدمت به مردم خستگی نمی‌شناسد.

منطقه رودگاد در شهرستان شبستر بخش صوفیان یکی از مناطق محروم استان آذربایجان شرقی است که دارای آسیب‌های فراوان از انواع مختلف محرومیت، اقتصادی و فرهنگی بوده و تا تبریز ۲۵ الی ۳۰ کیلومتر فاصله دارد.

یک شورای جهادی به نام شهید سلیمانی با استقرار در این منطقه تلاش کرده تا محرومیت‌های آن را کاهش دهد. در طول دو سال یعنی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با بلوک بندی مناطق هدف برای هر گروه جهادی، هر روستا به یک گروه واگذار شده تا در آن کارهای عمرانی، فرهنگی و اقتصادی انجام دهد. برای هر روستا تسط گروه‌های جهادی یک برنامه کوتاه مدت (۱ ساله)، میان مدت (۳ ساله) و بلند مدت (۵ ساله) تعریف و اجرایی شده است.

آبرسانی به این روستاها، نوسازی ۸۰ درصد مدارس این روستاها و اشتغالزایی برای ۱۰۰ مورد از طریق اعطای وام‌های ۳۰ الی ۱۳۰ میلیونی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط شورای جهادی در این منطقه است.

نکته جالب اینکه با شروع شدن فعالیت‌های شورای جهادی در این منطقه، خود مسئولین نیز پای کار فعالیت گروه‌های جهادی در روستاها آمده‌اند.

 

حضور در دل محرومیت

یاشار سلطانی مدیر این گروه جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گروه جهادی شهید سلیمانی فعالیت خود را از دهستان رودگاد بخش صوفیان آغاز کرده و ضمن شناسایی منطقه هدف و روستاها در روستای ورکش صوفیان کار خود را ادامه داد.

وی ادامه داد: محرومیت زدایی اقتصادی و ارائه خدمات فرهنگی و پزشکی از اهداف اصلی گروه ماست و فعالیت خود را براساس نیازها و کمبودهای دهستان رودگاد آغاز کرده و چندین پروژه و عملیات عمرانی انجام داده‌ایم.

سلطانی افزود: تاکنون چندین باب مسکن ساخته و برای زنان و مردان اشتغال زایی کرده‌ایم، آبرسانی و کمک به احداث منبع آب، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، میز خدمت و خدمات رسانی پزشکی از جمله اقدامات ما بوده است.

 

بسیج سازندگی در کنار جهادگران است

سلطانی خاطرنشان کرد: از بسیج سازندگی شبستر و آذربایجان‌شرقی و فرماندهی ناحیه شبستر کمال تشکر را داریم که در تمام مراحل و عرصه‌های خدمت رسانی کمک ما بوده و هرجا موانعی بود با راهنمایی آنها ادامه دادیم و از خیرین نیز تشکر می‌کنیم که همواره یار و یاور ما بودند.

وی یادآور شد: باتوجه به سابقه و تجربه چندین ساله خود، در سال‌های آتی رویکرد تخصصی سازی اکیپ خود را داشته و از تمامی اقشار در گروه خود قرار می‌دهیم چراکه تخصصی سازی گروه جهادی برنامه مهم ما است.

پاسخی بگذارید