بهادری جهرمی در نشست خبری:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1402/10/5 11:07
شناسه : 405129

سخنگوی دولت با محکومیت اقدام صهیونیست‌ها در به شهادت‌رساندن «سید رضی موسوی» اظهار کرد: صهیونیست‌ها، نمی‌توانند با چنین کارهایی روی شکست‌های خود در غزه سرپوش بگذارند.

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت امروز در نشست خبری با اشاره به شهادت «سید رضی موسوی» اظهار کرد: قطعاً در زمان مناسب، پاسخ مناسبی به این جنایت داده خواهد شد؛ ماهیت جنایاتکارانه رژیم صهیونسیتی مشخص است و آن‌ها نمی‌توانند با چنین کارهایی، روی شکست‌های خود در غزه سرپوش بگذارند؛ ضمن آنکه جهان میان رژیم صهیونیستی و حامیانش از جمله آمریکا و انگلیس، با سایر نقاط جهان تفاوت قائل است.

سخنگوی دولت ادامه داد: هم‌اکنون در ایام تولد حضرت مسیح (ع) هستیم و ضمن آنکه سالروز وفات حضرت ام البنین را گرامی می‌داریم و قدردان صبوری‌ها، مجاهدات‌ها و تلاش‌های همسران بزرگوار شهدا هستیم و یاد شهدای انقلاب را گرامی می‌داریم.

بهادری جهرمی با اشاره به بازدید میدانی رئیس‌جمهور از وزارت نیرو گفت: یکی از طرح‌هایی که روز گذشته در حاشیه این نظارت انجام شد، اجرای طرح ۴۰۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی بود که به عنوان انرژی پاک آغاز شد و ما در این بخش، از تولید ۸۷۰ مگاوات انرژی خورشیدی در ابتدای این دولت به ۱۱۰۰ مگاوات رسیده بودیم؛ با این ۴۰۰۰ مگاوات، به ۵۱۰۰ مگاوات خواهیم رسید که حدوداً ۴ برابر ظرفیت موجود خواهد بود.

بهادری جهرمی افزود: وزارت نیرو، برنامه‌هایی در این دولت برای افزایش ۱۰ هزار مگاواتی از منابع تجدیدپذیر، در نظر دارد؛ طرف دیروز از بزرگ‌ترین طرح‌هایی بود که در منطقه آغاز به کار کرد. سخنگوی دولت اظهار کرد: در دولت مردمی در دو سال و نیم گذشته، ۸۸۰۰ مگاوات برق تولیدی وارد مدار شده است که ۸۵ درصد از این برق تولیدی که وارد مدار شده، به بخش تولید اختصاص یافته است و دیگر شاهد قطعی‌های برق نیستیم.

وی ادامه داد: هر چه مدیریت مصرف را بهتر انجام دهیم، می‌توانیم ناترازی‌ها را بهتر کنترل کرده و با افزایش بیشتر صادرات انرژی، به ارزآوری به کشور کمک بیشتری کنیم. بهادری جهرمی درباره امضای تفاهم‌نامه برای ساخت مجموعه ورزشی جدید در تهران افزود: ساخت مجموعه ورزشی-فرهنگی در تهران، با حضور معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شد که سرانه ورزشی تهران را دو برابر افزایش خواهد داد.

سخنگوی دولت گفت: آغاز ساخت این مجموعه با درخواست ورزشکاران و دست‌اندرکاران ورزشی صورت گرفت و روز گذشته تفاهم‌نامه ساخت آن، به امضا رسید. بهادری جهرمی گفت: این مجموعه بزرگ فرهنگی-ورزشی در تهران، به مساحت ۳۷۰ هکتار شرایط مناسبی را برای برگزاری رویدادهای ورزشی فراهم خواهد کرد؛ ضمن آنکه تأمین منابع آن از طریق تهاتر نفت خواهد بود که سرعت و تضمین بالاتری دارد؛ در این خصوص، دستگاه‌های مربوطه همکاری‌های لازم را دارند که از جمله وزارت نفت، شهرداری تهران و آستان مقدس حرم امام خمینی (ره) هستند.

پاسخی بگذارید