شاهچراغی:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1402/10/23 11:48
شناسه : 405369

معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات گفت: همه دولت‌ها خدماتی داشته‌اند و لذا نمی‌توان گفت که همه دولت‌های قبل کاری نکرده‌اند و فقط ما داریم کار می‌کنیم؛ این صحبت ظلم به نظام است.

«سید محمدتقی شاهچراغی» معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات، امروز در «همایش مدیران کل روابط عمومی استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه» اظهار کرد: رسانه، مرکز ثقل همپوشانی‌ها برای کار روابط عمومی و اطلاع‌رسانی است. وی افزود: روابط عمومی ها باید در حوزه پیامرسان‌های داخلی و ظرفیت‌های آن‌ها و ایجاد احتمالاً ظرفیت های جدید دیده شده در آینده، فعال باشند.

وی با اشاره به کارکرد روابط عمومی‌ها در استان‌ها افزود: آنچه در حوزه روابط عمومی‌ها باید مورد توجه باشد، این است که به شکل منطقی، شاهد استمرار نشست‌ها در استان‌ها با مردم باشیم و تلاش شود به طور شایسته، امیدآفرینی القا شود.

شاهچراغی گفت: همه دولت‌ها خدماتی داشته‌اند و لذا نمی‌توان گفت که همه دولت‌های قبل کاری نکرده‌اند و فقط ما داریم کار می‌کنیم؛ این صحبت ظلم به نظام است. وی‌ادامه داد: لازم است روابط عمومی‌ها جدول‌هایی ایجاد کنند و در آنها به مردم بگویند که طی دو سال گذشته، چقدر خدمات شامل گاز رسانی و برق‌رسانی و …انجام شده و اگر هم احیاناً در جایی کاری صورت نگرفته، به طور شفاف علت آن گفته شود.

رییس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی داریم و در این خصوص روابط عمومی‌ها می‌توانند در تبیین آن‌ها برای مردم، کمک کنند. شاهچراغی اضافه کرد: اگر قرار باشد در انتخابات مشارکت داشته باشیم، موضع وزارت کشور دیدن همه اقشار و گروه‌ها است.

وی افزود: در عین حال باید تصریح کرد که مردم، جمعیت مخاطب و میدان‌دار اصلی هستند؛ روابط عمومی‌ها نباید با نگاه عمومی، وارد مسایل شوند و بگویند که یکی، خوب و دیگری، بد است؛ البته بیان موضوعات کلی و عمومی یا موضوعات خاص امنیتی، امر دیگری است.

 

کسی که رای نمی‌دهد، ضد انقلاب نیست

شاهچراغی در ادامه با اشاره به امکان تبدیل تهدیدها به فرصت، گفت: می‌توان بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و شما فعالان در حوزه روابط عمومی با وجود کمبود نیروی انسانی و کمبود اعتبارات مالی، اگر بخواهید می‌توانید این کار را انجام دهید.

معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات خطاب به روابط عمومی‌های استانداری‌ها افزود: لازم است در مدت باقی‌مانده تا انتخابات، در حوزه رسانه، جوش و خروش و جنب‌وجوش‌ها بیشتر شود و در مدار قانون، قالب‌شکنی و نقش خود را ایفا کنید.

شاهچراغی با بیان اینکه اگر کسی نیامد رای بدهد، ضد انقلاب نیست افزود: این‌طور نیست که هر کسی پای صندوق نیامد، با نظام نیست چون ممکن است کاندیداها، مورد سلیقه فردی نباشد اما با جهاد تبیین باید تشویق کنیم مردم بیایند و در انتخابات مشارکت کنند؛ این موضوع به امنیت و استحکام کشور کمک می‌کند. 

پاسخی بگذارید