رییسی:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1402/10/24 11:18
شناسه : 405403

رییس‌جمهور کشورمان گفت: امروز فلسطین به مساله اول بشریت تبدیل شده است و همه انسان‌های آزاده جهان، متوجه مظلومیت و اقتدار فلسطینیان شده‌اند.

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان امروز در «همایش بین‌المللی طوفان‌الاقصی و بیداری و وجدان بشری» اظهار کرد: بسیار خرسندم درجمع علما و دغدغه‌مندان جهان اسلام هستم و از مجمع تقریب مذاهب نیز تشکر می‌کنم؛ کارکرد مجمع تقریب، تحکیم اخوت اسلامی میان صاحبان اندیشه و صاحب‌نظران در مذاهب مختلف است.

وی افزود: امروز از مهم‌ترین مساله امت اسلامی، مساله فلسطین است. امام خمینی (ره) فرمودند که مساله فلسطین، مساله اول جهان اسلام و آزادی قدس شریف، اولویت جهان اسلام است.

رییسی گفت: امروز فلسطین به مساله اول بشریت تبدیل شده است و همه انسان‌های آزاده جهان، متوجه مظلومیت و اقتدار فلسطینیان شده‌اند.

رییس‌جمهور اظهار کرد: نظام سلطه با مدیریت آمریکایی‌ها و با تفکر و نقشه شیطانی، طی ۷۵ سال گذشته فلسطین را اشغال کرده‌اند و در این مسیر، ظلم‌های بسیاری به مردم فلسطین و مردم منطقه کردند.

وی افزود: ۲ نگاه نسبت به موضوع فلسطین وجود دارد؛ یکی نگاه ایستادگی و مقاوت و دیگری کوتاه‌آمدن در برابر این ظلم. مردم فلسطین همواره نگاه‌شان، نگاه ایستادگی در برابر ظلم بوده است؛ جریان سازش جواب نداده و نخواهد داد.

رییسی گفت: دلیل اینکه قرادادها و جریان سازش نتوانست کاری پیش ببرد، به خاطر این بود که طرف مقابل به پیمان‌ها و میثاق‌های خود پایبند نبوده و نیست؛ رژیم صهیونیستی به هیچ‌کدام از مصوبات بین‌المللی پایبند نبوده است.

رییس‌جمهور افزود: امروز پیروز میدان، فلسطین است و شکست‌خورده این میدان، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن‌ها هستند.

 

ادامه اشغالگری صهیونیست‌ها، نه مالکیت برای آن‌ها می‌آورد و نه مشروعیت

رییسی اضافه کرد: همه آزادگان جهان باید از جریانی که امروز از سرزمین و هویت خود دفاع مشروع میکند، حمایت کنند. ادامه اشغالگری صهیونیست‌ها، نه مالکیت برای آن‌ها می‌آورد و نه مشروعیت؛ کدام نظام حقوقی در دنیا می‌پذیرد که ادامه اشغال، مالکیت می‌آورد؛ بنابراین جای تعجب است که برخی چهره‌ها در دنیا این مساله بدیهی را منکر می‌شوند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی، هم از جهت تسلیحات و هم از نظر مالی، مورد حمایت آمریکایی ها است. جریان شهادت و ایثار فلسطینی‌ها، نقاب از چهره نفاق کنار زد. پایان رژیم صهیونیستی قطعی است؛ دست قدرت خداوند از میان کودکان مظلوم غزه که شهید شدند، بیرون خواهد آمد.

 

رییس‌جمهور کشورمان افزود: آنچه امروز از عالَم، جهل‌زدایی کرده، خون مطهر کودکان شهید در غزه است؛ امروز وجدان‌های بشری بیدار شده و لذا امت‌های اسلامی، امروز مسوولیت سنگینی بر عهده دارند.

‌رییسی گفت: فلسفه تشکیل مجمع تقریب، برای ارتقای سطح آشنایی مذاهب و صاحبان نظر در مذاهب مختلف با یکدیگر است؛ یکی از کارکردهای مجمع تقریب مذاهب، ارتقای احترام متقابل مذاهب نسبت به یکدیگر و تحکیم اخوت بین امت اسلامی است.

وی ادامه داد: جریان ایستادگی و مقاومت در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن، در واقع تفکر مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی و ظلم و تعدی است. جریان ظالم‌، منطق گفت‌وگو و مذاکره را برنمی‌تابد و تنها منطق در برابر او، باید قدرت و ایستادگی و مقاومت باشد.

 

کسی جرات نمی‌کند از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، سخنی بگوید

رییسی گفت: پرچم دفاع از فلسطین را امام خمینی (ره) برافراشتند و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز نسبت به فلسطین در این سال‌ها، ذره‌ای عقب‌نشینی نکردند و همواره به کسانی که به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند تاکید کردند که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به هیچ‌وجه برای کشورهای منطقه و برای این رژیم امنیت‌ساز نخواهد بود.

وی با بیان اینکه کسی در جهان جرات نمی‌کند از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سخنی بگوید گفت: کشور هایی که روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کردند، آیا می‌توانند جلوی مردم و امت‌شان، سر خود را بلند کنند؟

پاسخی بگذارید