تاریخ : 1403/03/26 12:10
شناسه : 408383

کارشناس هواشناسی از هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۱ استان کشور خبر داد و گفت: در پی این بارش‌ها سیلابی شدن مسیل‌ها و آسیب زدن به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی با تشریح وضعیت جوی کشور، گفت: امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و شب در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور، در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، مناطق مرکزی کشور، شرق و شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال استان‌های فارس و کرمان، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در برخی از نقاط سبب گردوخاک می‌شود و در مناطق مستعد نیز بارش تگرگ را در پی دارد.

وی افزود: این شرایط جوی از روز دوشنبه تا چهارشنبه نیز در مناطقی از شمال غرب کشور و استان‌هایی که در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی واقع شده‌اند و ارتفاعات زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی در ادامه بیان داشت: در سه روز آینده نیز در شرق و شمال شرق و مناطقی که در دامنه‌های شرقی البرز واقع شده است، وزش باد شدید که گاهی مواقع سبب ایجاد گردوخاک می‌شوند پیش‌بینی شده است. همچنین آب‌های خلیج فارس و دریای عمان برای سه روز آینده مواج خواهد بود.

به گفته رفیعی، تهران امروز در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گردوخاک را در پی خواهد داشت و بیشینه دما امروز ۳۲ درجه و کمینه دما با کاهش ۴ درجه‌ای نسبت به دیروز به ۲۰ درجه بالای صفر رسید.

وی از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای امروز (شنبه، ۲۶ خردادماه) خبر داد و تصریح کرد: این هشدار شامل استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، شمال و شرق فارس، شمال غربی یزد، نیمه شمالی کرمان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمالی استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان است و علاوه بر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه، جاری شدن سیل و روان آب، طغیان رودخانه و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، احتمال سقوط سنگ در جاده‌های کوهستانی و آسیب زدن به محصولات کشاورزی را در پی دارد.

پاسخی بگذارید