تاریخ : 1396/04/19 13:16
شناسه : 57329

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد رییس کل دادگستری مازندران با اشاره به اهمیت دستگاه قضا، گفت: قضاوت ویژه خداوند است  و پذیرش چنین مسئولیت بزرگی باید راهی به سمت تعالی باشد.

وی برخی تخلف‌های موجود در جامعه را دارای وجهه عمومی دانست و اظهار کرد: تخلفاتی مانند تجاوز به منابع طبیعی، محیط زیست و تخریب اموال دولتی نیاز به شکایت نداشته و دستگاه قضایی می تواند بدون واسطه و مستقیم در این حوزه وارد عمل شده و چنین مواردی را رسیدگی کند.

وی اقدامات صورت گرفته در زمینه آزادسازی سواحل به ویژه در منطقه غرب استان مازندران را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: با تلاش مسئولان و همراهی آنان با دستگاه قضا توانسته شد بدون هرگونه ملاحظه کاری و با جدیت تمام گام های مهمی در زمینه آزادسازی سواحل برداشته و با متخلفان در این زمینه با قاطعیت برخورد شود.

 تقوی فرد در پایان به بیان مشکلات و کمبودهای عرصه قضاوت و دادرسی پرداخت و تاکید کرد: با وجود کاستی های موجود باید با استعانت از خداوند متعال قضاتی را تربیت کرد تا علاوه بر رعایت قانون و شرع، متدین و انقلابی بوده و در انجام وظایف خود متعهد باشند.

حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر امام جمعه تنکابن نیز با ابراز نگرانی درباره تصرف سواحل از سوی نهادهای دولتی و خصوصی، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر بسیاری از سواحل دریا از سوی برخی ارگان‌ها با عناوینی چون مراکز تحقیقاتی و آموزشی تصرف شده‏‌اند که هیچ‌گونه برخوردی هم با آنها صورت نگرفته است.

وی در پایان آزاد سازی سواحل را خواسته همه مردم دانست و گفت: با متخلفان و متجاوزان در این حوزه برخورد جدی و محکمی شود.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید