تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 92041

بررسی و رسیدگی مشکلات محلات را مدیریت و شورایاری محله برعهده دارند که متاسفانه اغلب شورایاران ما، در مسیر حل مشکلات تنها هستند و باید بر حمایت شهرداران مناطق و نواحی از شورایاران تاکید کرد.

باید آنها را واسطه میان مردم و مسئولان دانست که از بررسی و رسیدگی به مدیریت سرا گرفته تا توقعات خارج از ظرفیت سرای محله را به عهده دارند و مشکلات منطقه را پیش از همه حس می‌کنند. در حقیقت باید به سرای محلات در انجام  فعالیت‌هایی که به آن‌ها محول شده است اعتماد کنیم و مسیر را برای رشد و تعالی شان هموارسازیم تا بتوانند به مشکلات محلات دقیق تر رسیدگی کنند .

ولی مسئولین ما با تنها گذاشتن آن ها در این مسیر سخت باعث جلوگیری از رشد محله می شوند؛ باید اول با بررسی مشکلات شورایاران محله شروع، سپس به مدیریت محله بپردازیم وقتی یک شورایاری درمحل کار خود حتی از کوچکترین امکانات تاسیساتی ورفاهی مانند برق و... برخوردار نیست و یا حتی یک مدیریت محله، آن هم با دو نام، و پوشش دهی دو محله بعنوان، تحول ساختاری در جهت تحقق رویکرد محله محوری و گامی ارزنده برای فراهم کردن شرایط لازم برای تغییر رویکرد شهرداری از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی محسوب می شود چگونه می تواند بدون همکاری و مشارکت شهرداران نواحی که زیر مجموعه ی آنان هستند ، در راستای تامین نیازهای اساسی درون سازمانی خود  بدون نیاز به مساعدت ،  گامی بزرگ در جهت رشد و توسعه محله در تمامی حوزه ها بردارد.

امیدواریم با حل مشکلات درون سازمانی مدیریت ها شاهد نظارت بیشتر شهرداران کل نسبت به همکاری شهرداران نواحی با مدیریت های محلات روبرو باشیم.

آتنا تکیه سرپرست نمایندگی روزنامه سراسری شاخه سبز در شهرستان ری

پاسخی بگذارید