تاریخ : 1398/03/23 11:03
شناسه : 207359

رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) گفت : راهبرد پاسخ مناسب به چالش‌ها، نیاز مبرم کشور است.



شاخه سبز - علی شهابی رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار شاخه سبز، گفت: نوزدهمین استارتاپ‌ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل (ریلی شو)، با حضور فعال ۱۰۰ نفر از علاقه‌مندان به حوزه استارتاپ‌های صنعت ریلی، ۴۰ نفر مربی و متخصص کسب و کار و ۳۰ داور متخصص حوزه ریلی و تعداد قابل توجهی بازدیدکننده از مدیران عامل شرکت‌ها با معرفی ۸ ایده برتر و ۴ روز تلاش، هیجان و کارتیمی به کار خود پایان داد.

 شهابی اضافه کرد: نخستین رویداد استارتاپی ریلی کشور همزمان با هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی و با حضور بیش از ۱۵۲ شرکت داخلی و خارجی با استقبال بسیار خوبی در این دوره مواجه بود و از حمایت‌های ویژه ستاد فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری، راه آهن جمهوری اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برخوردار شد.


رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: نوزدهمین استارتاپ ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت معدن و تجارت، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی و معاونین و مدیران کل، نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، دانشگاه ICHES استرالیا، آکادمی علوم گرجستان، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه امیرکبیر، شتابدهنده‌های تخصصی لوکوتک، تکفا و شهاب، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، تراورس، مپنا، تین نیوز و بسیاری دیگر از اعضای خانواده صنعت ریلی کشور برگزار شد.


وی ادامه داد : فعالیت‌ها و استقبال بسیار خوبی که از استارتاپ‌ها و تیم‌های استارتاپی صنعت ریلی در این نمایشگاه انجام شد، نشان داد که در سال ۹۸ دستاوردهای بسیار خوبی در این بخش خواهیم داشت و شاهد برگزاری باشکوه رویدادهای استارتاپی آتی خواهیم بود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری اظهار داشت: در سال رونق تولید تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا گام دوم انقلاب را با شکوه و ماندگار سازیم و با توان بیشتر و مدیریت انقلابی جهادی چالش‌های صنعت ریلی کشور را شناسایی و حل کنیم.

شهابی در ادامه با تاکید بر اینکه باید قبول کنیم جوانان مبدأ تحولات عظیم کشور هستند و برگزاری این استارتاپ‌ها کار بسیار بزرگی است که به حل چالش‌های کشور کمک می‌کنند، ادامه داد: برگزاری رویدادهای مهیجی که از یک سو باعث افزایش خودباوری، امید و نشاط در بین عموم مردم مخصوصاً دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ می‌شود و از سوی دیگر راهبرد پاسخ مناسب به چالش‌های کشور است نیاز مبرم ایران است.

دکتر شهابی در پایان از تمام دست اندرکاران برگزاری نوزدهمین استارتاپ ویکند و هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی تقدیر و تشکر کرد و گفت: بی شک بدون خواست و حمایت ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری، ریاست ستاد فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری این دستاورد مهم برای صنعت ریلی کشور موجود نمی شد و از فعالیت صادقانه و دلسوزانه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری تقدیر ویژه کرد.

وی افزود :تیم‌های منتخب نوزدهمین استارتاپ‌ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل به تایید کمیته داوران و با اهدای کارت طلایی، نقره‌ای و برنزی از سوی دبیرخانه برگزاری رویدادهای استارتاپی حمل و نقلی شو به ترتیب: ۲ تیم رتبه اول: گیم ریل و ایزی سرویس؛ ۲ تیم رتبه دوم: ویلی رو و توران؛ ۲ تیم رتبه سوم: صفر تا صد و میوه پلاس؛ ۲ تیم رتبه چهارم: ایزی رو و ریل مارکت می‌باشند. همچنین لازم به ذکر است تمامی تیم‌ها برای تقدیر ویژه، اهدای جوایز، حمایت و عقد قرارداد از طرف مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در تیر ماه سال جاری دعوت شدند.

گفتنی است : نوزدهمین استارتاپ ویکند بین المللی شبکه های ارتباطی و حمل و نقل (ریلی شو)، ۱۹ الی ۲۲ خرداد ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار شد و عصر روز چهارشنبه به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید