تاریخ : 1402/04/12 12:36
شناسه : 403384

دایی زاده خبرنگار بهبهان:آیین افتتاح سینما آفتاب با حضور فرماندار بهبهان ، سربرست  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای شهر ، رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی  و گردشگری ، هنرمندان ، علاقمندان و سایر مسوولان در محل این سینما برگزار گردید.

با افتتاح سینما آفتاب در بهبهان ۳۰۰ صندلی به ظرفیت سینماهای کشور افزوده شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، آیین افتتاح سینما آفتاب بهبهان روز سه شنبه ۶ تیرماه در محل این سینما برگزار شد و به انتظار بیست ساله مردم بهبهان برای بازسازی و بهره برداری مجدد یکی از قدیمی ترین سینماهای این شهرستان پایان داد .

سینما می تواند ابزاری جهت انتقال اهداف فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی قرار گیرد

رستم عیدی پور فرماندار بهبهان ضمن خیرمقدم به مسئولان ، مدیران ، هنرمندان و پیشکسوتان ادب و هنر از تلاش های شهرام محمد شفیعی که بدون توجه به صرفه اقتصادی به بازسازی و بهره برداری از سینما آفتاب بهبهان  پرداخته اند  تقدیر و تشکر نمود و افزود : همواره دلسوزان و دغدغه مندانی در شهرستان بهبهان وجود دارند که تاریخ و هویت بهبهان را از زیر خاک بیرون آورده و احیا  نمایند .

ایشان در ادامه با بیان این که  سینما در گذشته محلی برای جمع شدن و به اشتراک گذاشتن خنده ها و گریه ها و احساس همدردی با هم بوده، اما امروزه با ورود فضای مجازی فرد را به انزوا برده و احساس انسان بودن در قالب جمع را به فردگرایی و تنهاتر شدن کشانده است که بزرگترین هجمه علیه فرهنگ یک جامعه است ،افزود : سینما می تواند ابزاری جهت انتقال اهداف فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی قرار گیرد و علتی که نسل جدید ما در شناخت فرهنگ غنی ایران بیگانه اند عدم توانایی ما در انتقال این فرهنگ با ابزارهای روز و ظرفیت های موجود بوده است که نیازمند تلاش هنرمندان ما برای عینیت بخشیدن اهداف فرهنگی و اجتماعی در قالب تصویر می باشد .

در ادامه مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان ضمن خیرمقدم به مدعوین حاضر در این مراسم ، از آرزوی بیست ساله مردم بهبهان برای بازگشایی مجدد سینما فلق ( شهر قصه ) که اکنون با نام سینما آفتاب مجددا کار خود را آغاز می نماید ، افزود از همه عزیزان که به عشق پیشرفت و آبادانی شهرمان در این مکان گرد هم جمع شدند و همچنین مسئولان و کارشناسان و دلسوزانی که در بیست سال گذشته برای راه اندازی سینما و رونق فرهنگ و هنر شهر تلاش نمودند تقدیر و تشکر می نمایم .

وی افزود امروز اتفاق بسیار بزرگی در بهبهان رقم خورده و در حالی ۳۰۰ صندلی به ظرفیت سینماهای شهرستان و کشور اضافه شده که خیلی از شهرستان ها از وجود سینما بی بهره اند که این اتفاق ارزشمند رقم نمی خورد واگر تلاش های شبانه روزی شهرام محمد شفیعی به عنوان مالک سینما آفتاب نبود و با تحمل مشکلات و پیگیری در جهت رفع آنها ، این هدیه ارزشمند را به بهبهان و فرزندان ما ارزانی بدارد .

مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در پایان گفت : امیدواریم با کمک و مساعدت  سایر مسوولان به ویژه  مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که تا کنون حامی ما در این امر بوده است به توانیم نواقص های موجود را نیز پیش ببریم.

از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم می توان به گزارش عملکرد تصویری از وضعیت سینما در ابتدا و روند تخریب و بازسازی مجدد تا تکمیل پروژه و آماده سازی جهت بهره برداری و همچنین اجرای صحنه ای محمود زمانی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی بهبهان اشاره نمود .

پاسخی بگذارید