آغاز تعمیرات اساسی كارخانه نمك زدایی غرب كارون:
تاریخ : 1402/04/18 12:46
شناسه : 403450

علیرضا باوی سرپرست تعمیرات آزادگان و جفیر از آغاز نخستین تعمیرات اساسی (Overhaul) و افزایش تولید کارخانه نمکزدایی غرب کارون در سال جاری خبر داد.

به گزارش شاخه سبز به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، علیرضا باوی سرپرست تعمیرات آزادگان و جفیر با بیان اینکه توجه به الزامات نظام مدیریت دارایی های فیزیکی و اهمیت استمرار تولید و حفاظت از محیط زیست از مواردی است که همواره مورد توجه این شرکت بوده، اظهار داشت: با دستور کار قرار گرفتن انجام تعمیرات اساسی کارخانه نمک زدایی غرب کارون و با اخذ مجوزهای لازم، ردیف سوم این کارخانه از مدار تولید خارج و تعمیرات اساسی آن از 3 تیر ماه جاری آغاز شد.

وی افزود: بازسازی، نوسازی و روز آمد نمودن دستگاه ها و تجهیزات از اولویت های برنامه های راهبردی ما بوده که در راستای افزایش راندمان، ارتقای کیفی و در نتیجه استفاده بهینه از تجهیزات صورت می پذیرد.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف این فعالیت ها و تعمیرات، استمرار تولید و بهبود عملکرد تجهیزات فرآیندی است که در این اورهال شاهد سرویس  و کالیبراسیون كليه شيرهای كنترلی دستی، ادوات ابزار دقيقی، شيرهای ايمنی، ترميم نقاط آسيب ديده مخازن نمك زدايی آب های زايد و همچنين شستشو و تميزكاری ظروف تفكيك گر خواهیم بود.

علیرضا باوی عنوان کرد: این تعمیرات نقش کلیدی در تولید ایمن، پایدار و بدون وقفه نفت دارد و همکاران در کلیه واحدهای تعمیراتی و عملیاتی به همراه مدیریت منطقه و دیگر بخش های فعال در این امور در گرمای طاقت فرسای این روزهای خوزستان پای کار هستند و تمام تلاش خود را جهت بهبود و کارایی  بهتر تجهیرات کارخانه و استمرار تولید بکار خواهند گرفت.

وی گفت: اقدامات بزرگی همچون تمیزکاری، تعویض، سرویس و کالیبراسیون كليه شيرهای كنترلی دستی و ادوات ابزار دقيقی، تعویض شيرهای ايمنی ( psv )و منیفولدها، ترميم نقاط آسيب ديده مخازن نمك زدايی ، شستشو و تميزكاری ظروف تفكيك گر در این تعمیرات اساسی(اورهال) انجام خواهد شد.

سرپرست تعمیرات آزادگان و جفیر در پایان بیان داشت: با توجه به آماده شدن چاه های تولیدی میدان های سپهر و جفیر، ردیف سوم کارخانه واحد غرب کارون به فرآورش نفت این دو میدان تخصیص داده خواهد شد که  تولید روزانه در واحد فرآورش غرب کارون را تا بیش از ۲۱ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

پاسخی بگذارید