تاریخ : 1402/04/26 12:13
شناسه : 403567

طی نشستی بررسی چالش‌های افزایش تولید از میدان آزادگان جنوبی و چگونگی تحویل گیری ۱۷ چاه جدید نفتی با حضور مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شاخه سبز به نقل ازروابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، پنجشنبه ( ۲۲ تیر ۱۴۰۲) طی نشستی با حضور مهندس عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و مهندس ابوذر شریفی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت و با حضور جمعی از مدیران و روسای هر دو شرکت آخرین وضعیت تولید در میادین غرب کارون و آزادگان جنوبی در دفتر هماهنگی این شرکت در اهواز به بحث و گفتگو گذاشته شد‌.

عذاری اهوازی در ابتدا با اشاره به اینکه عزم و اهتمام جدی ما بر حل مشکلات و چالش‌های تولید است اذعان کرد؛ برگزاری اینگونه جلسات هم‌اندیشی بر هم افزایی بیشتر هر دو شرکت خواهد افزود و شاهد پیش برد بهتر امور خواهیم بود.

 

وی ادامه داد؛ هدف از  تشکیل این جلسه بررسی‌ و کار کارشناسی دقیق بمنظور حل مشکلات و چالش‌های افزایش تولید از تاسیسات کارخانه فرآورشی غرب کارون و ارتقای ظرفیت تولیدی آن با توجه به تحویل گیری چاه‌های جدید است.

 

مدیرعامل شکل نفت و گاز اروندان با اشاره به ابتکارات و اقدامات خوب همکاران خود در این شرکت به منظور افزایش تولید پرداخت و گفت؛ ما توانستیم با جابجایی بعضی از خطوط جریانی نفت چاه ها در میدان آزادگان‌ جنوبی در خصوص رفع مشکل عقب راندن نفت از سوی چاه‌های پرفشار به سمت چاه‌های کم فشار که موجب کاهش تولید از آن چاه ها شده بود، از ابتدای امسال شاهد رُشد ۲۰ هزار بشکه ای نفت در غرب کارون باشیم.

 

ابوذر شریفی نیز در این نشست مشترک با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در توسعه میادین انجام پذیرفته افزود؛ با دستیابی به برنامه تولیدی و توسعه ای این شرکت، ۱۷ چاه‌ از هفته آینده طی برنامه و هماهنگی هایی به شرکت نفت و گاز اروندان تحویل داده خواهد شد که بر افزایش تولید این شرکت افزوده خواهد شد.

 

در ادامه این نشست تخصصی، مدیران هر دو شرکت آخرین وضعیت نواقص چاه‌ها، پدها و میزان تولید و بهره‌برداری از ۱۷چاه‌ جدید در شُرف تحویل گیری پرداخته و در انتها نیز درخصوص مسائل و چالش‌های تولید همچون؛ خوردگی لوله‌های جریانی و نشتی های رُخ داده، حفاظت کاتدی خطوط انتقال، مشکلات پمپ‌های به کار رفته شده در تاسیسات غرب کارون و همچنین ماشین آلات و نیروی انسانی شاغل در میادین تحویل گیری شده به بحث و گفتگو پرداختند.

پاسخی بگذارید