مدیر کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان خبر داد:
تاریخ : 1402/05/22 12:46
شناسه : 403722

به گزارش شاخه سبز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان، مهدی طیبی همزمان با 17 مرداد روز خبرنگار در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا حضور یافت و این روز را به خبرنگاران تبریک گفت .

مدیر کل تعزیرات حکومتی در این دیداردر نشستی به سئوالات خبرنگاران این خبرگزاری پاسخ داد .

طیبی در این نشت گفت: قانون شرح وظایف هر دستگاه را مشخص نموده است و وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات اقتصادی می باشد که در اجرای ماده 19 آئین نامه سازمانی نیز در قالب گشت های مشترک با دستگاههای نظارتی و متصدی تنظیم بازار همکاری دارد .

وی افزود : مراجع نظارتی در حوزه کالا و خدمات سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و بسیج اصناف و در موضوع بهداشتی و درمانی نیز دانشگاههای علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی و ... با تعزیرات همکاری می کنند .

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : در بازدیدی که اخیرا از انبارهای اداره کل جمع آوری و  اموال تملیکی داشتیم مقرر گردید به منظور تسریع در تعیین تکلیف کالاهای موجود ضمن برگزاری جلسات مشترک اقدامات لازم صورت پذیرد

در این نشست مدیر کل تعزیرات حکومتی نیز در مورد گشت های مشترک نظارتی  و برخورد با واحد های صنفی مشاورین املاک متخلف گفت : نظارت بر بنگاههای املاک تشدید شده است و تعزیرات حکومتی در کنار دیگر دستگاههای نظارتی  حضور فعال دارد و بنگاههای غیر مجاز شناسایی و برابر قانون پلمپ می شوند .

وی افزود : یبیشترین تخلفات اعلام شده در این حوزه مربوط به اخذ مبلغ اضافه حق کمیسیون بر نرخنامه مصوب و صادر نکردن صدور صورت حساب می باشد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی در مورد تخلفات بهداشتی گفت :  تخلفات بهداشتی اگر در واحدهای صنفی صورت پذیرد تحت عنوان تخلف عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شعب تعزیرات حکومتی قابل پیگیری می شود

طیبی همچنین با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان منصف افزود : با آن دسته از واحدهایی که با رعایت نکردن ضوابط و مقررات و گرانفروشی باعث  بی نظمی در بازار و تضیع حقوق مصرف کنندگان می گردند به شدت برخورد می شود .

پاسخی بگذارید