گروه: سایر / نطنز
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 48584


شفافیت و اعتدال مالیاتی چیست ؟؟
کلید اصلی در * اقتصاد مقاومتی *

با یک سوال ساده بحث را آغاز میکنم . اینهایی که الان کاخ نشین اند ، اگر مالیات میدادند ، باز هم کاخ نشین میماندند ؟؟ به عقیده من اشرافیت نقطه مقابل انسانیت است . انسانیت یعنی اینکه :: با هم بخوریم * بخوریم و به دیگران هم بخورانیم . اشرافیت یعنی :: تک خوری * تنها خوری * خوردن بیش از حق و ندادن حقِ ذی حق . به نظر من یکی از علتهای نابرابری های احتماعی در کشور اسلامی ما همین { تبصره ها و معافیت های مالیاتی } است و اینها " اشرافی " درست میکنند .

محال است که شما در سال خمس و زکات و حق همسایه و عوارض و مالیات خودت را بدهی و اطرافت نیاز مندی باشد که لازم باشد به آنها کمک کنی البته به صورت قرض نه انفاق !! به این ترتیب اگر پیش برود ، شما دیگر " اَشراف " نخواهی بود . چون از آنچه در این دنیا بعنوان امانت نزد خود کسب کرده ای ، استفاده خوبی نموده ای . گره باز کرده ای . مشکلات مرتفع کرده ای . اگر امروزه آنچه به نام مالیات در کشور اخذ میشود ( کارمندها که سر هر ماه بدون تاخیر میپردازند و از خوش حساب ترین مالیات دهندگانند ) در مسیر خودش بدون اسراف هزینه شود ، مطمئن باشید که کشور به یک تعادل درآمدی خوب خواهد رسید . شاید آرمانی نباشد ولی به نسبه قابل قبول خواهد بود . دیگر زیر خط و بالای خط نخواهیم داشت . دیگر بلوار فقر و غنی ( سیر و گرسنه ) نخواهیم داشت . سرخوش آنان خواهند بود که دلی را شاد و آرزویی را برآورده و نیازی را اجابت میکنند .

پس بیایید با تعهد قلبی نسبت به پرداخت مالیات خود ، گامی در جهت حذف فاصله های طبقاتی و نجومی برداریم و در شهری زیست کنیم که دست نیازمندان بی عطا و پاسخ نمی ماند . لااقل اگر قادر به رفع نیازی نیستیم ، برای حل مشکل دیگران ، بتوانیم او را به کسی برای گشایش کارش معرفی کنیم . تا همه با هم مالیات ندهیم ، عدالت اجتماعی محقق نمیشود .

سید علی محمدی

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران

  1. صالحیان

    سلام مطلب شیوایی بود اگر همه با هم مالیات بدهند و این مبلغ هنگفت در مپسیر نیازها صرف شود ، همه بی نیاز خواهیم شد در دنیا در این صورت است که بیشتر رو به معنویت خواهیم آورد . این هم که خواسته مسئولین امر است